سایت رسمی بیت کوین هک شد! | درخواست باج 0.5 بیت کوینی

رسانه کلیک - سایت منبع اطلاعاتی bitcoin.org امروز مورد یک حمله DDoS قرار گرفته است. پس از هک شدن این سایت با ترافیک مقهور کننده، هکرها 0.5 بیت کوین به عنوان باج درخواست کرده‌اند.

سایت رسمی بیت کوین هک شد! | درخواست باج 0.5 بیت کوینی

هک شدن سایت رسمی بیت کوین

سایت رسمی بیت کوین که در ماه مه سال 2008 توسط خود ساتوشی ناکاموتو به ثبت رسانده شده بود، امروز توسط هکرها مورد یک حمله DDos قرار گرفته است.

به گفته اپراتور این سایت که با نام مستعار Cøbra شناخته می‌شود، سایت bitcoin.org مورد حمله محروم‌سازی سرورها از سرویس (DDoS) قرار گرفته است و هکرها 0.5بیت کوین (معادل 17،055 دلار به قیمت امروز) باج درخواست کرده اند.

حمله DDoS تلاشی هماهنگ برای بارگذاری بیش از حد وب‌سایت با بازدید بی‌فایده و غیرفعال‌کردن آن است. چنین حملاتی در دنیای ارزهای دیجیتال رایج است. سال گذشته تولیدکننده کیف پول Trezor و صرافی ارزهای دیجیتال Poloniex مورد این نوع حمله قرار گرفت.

Cøbra گفت: «این یک حمله بسیار طاقت‌فرساست، مقابله با آن بسیار دشوار است و من نمی‌دانم چه مدت غیرفعال خواهیم بود.» در هنگام انتشار این مطلب، سایت بیت کوین مجددا آنلاین شده است.

سایت Bitcoin.org یک منبع آموزشی است که برای اولین‌بار در ماه مه 2008 به ثبت رسیده است. این وب‌سایت با ارائه اطلاعاتی در مورد نحوه خرید و توضیح موارد استفاده از بیت کوین، به افراد کمک می‌کند تا با بزرگ‌ترین ارز دیجیتال آشنا شوند.

ماه گذشته پس از آنکه Cøbra به‌جای دفاع از خود در برابر اتهامات حق نسخه‌برداری تصمیم گرفت نام مستعار خود را حفظ کند، این وب‌سایت در نتیجه قضاوت پیش‌فرض در دادخواست قانونی شکست خورد.

کریگ رایت (Craig Wright) که ادعا داشت مخترع بیت کوین است، به‌صورت قانونی از bitcoin.org شکایت کرد و پس از رأی دادگاه، Cøbra مجبور شد مقاله سفید بیت کوین را برای بازدیدکنندگان انگلیسی حذف کند.

ارسال نظر