بیوگرافی محمد مخبر معاون اول رئیسی با جزییات

هفدهم مرداد ۱۴۰۰ محمد مخبر معاون اول رئیسی شد و جایگزین همتای خود در دولت دوازدهم یعنی جهانگیری گردید. حال که نام او در کابینه رییسی به چشم می‌خورد نگاهی دقیق‌تر به بیوگرافی محمد مخبر می‌اندازیم.

بیوگرافی محمد مخبر معاون اول رئیسی با جزییات

محمد مخبر کیست؟

محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ره است که در دولت سیزدهم به عنوان معاون اول رئیسی برگزیده شد. همچنین وی به عنوان تئوریسین واکسن داخلی برکت شناخته می‌شود.

سایر ‎سوابق اجرایی

  • معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان
  • ریاست بنیاد برکت
  • ریاست هیئت مدیره بانک سینا
  • معاونت استانداری خوزستان
  • معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان
  • مدیر عاملی شرکت مخابرات دزفول

تحصیلات محمد مخبر

مخبر دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل و دکترای رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی است. همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل دارد.

سن محمد مخبر

محمد مخبر متولد سال ۱۳۳۴ و در حال حاضر ۶۶ ساله است.

اصالت محمد مخبر

محمد مخبر دزفولی است و دوران ابتدایی را در دزفول و اهواز گذرانده است. پدر وی حجت الاسلام عباس مخبر از روحانیون سرشناس دزفول است.

دختر و پسر محمد مخبر

اتهاماتی که متوجه فرزند محمد مخبر «سجاد مخبر» است مربوط به مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بودن چندین شرکت است که همزمانی این مقام‌ها تکذیب شد.

در این باره گفته شد طبق بررسی اطلاعات رسمی ثبت شرکت‌ها، سجاد مخبر در ۷ سال گذشته فقط مدیر عامل و عضو هیئت مدیره نسیم سلامت پاسارگاد بوده و گاهی بنا به ماموریت‌ها مقطعی در شرکت های زیر مجموعه‌ی همین شرکت (نسیم سلامت) عضو و خارج شده است.

سجاد مخبر پسر معاون اول سجاد مخبر پسر محمد مخبر

همچنین بدهی ۸۵ میلیاردی سجاد مخبر به بانک پاسارگاد نیز از دیگر اتهامات به پسر محمد مخبر است که توسط خود بانک پاسارگاد هم تکذیب شد.

دختر محمد مخبر «طیبه مخبر» را نیز با تصویر اولین زن داوطلب دریافت واکسن ایرانی برکت می‌شناسیم.

طیبه مخبر واکسن برکت طیبه مخبر دختر محمد مخبر معاون ريیسی

نظر بعضی نمایندگان مجلس درباره انتصاب محمد مخبر

  • سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان: انتخاب مخبر‬ فرزند خوزستان قهرمان، به عنوان معاون اول رئیس جمهور اقدامی خجسته است.
  • محمد کعب عمیر، نماینده شوش: انتخاب فرزند خوزستان آقای مخبر دزفولی در جایگاه معاون اول نویدبخش فصل تازه ای در آینده ایران عزیز است.
  • سیدنظام الدین موسوی، نماینده تهران: حضور دکتر مخبر در جایگاه معاون اول آیت الله رئیسی، هم لنگر اطمینان و آرامش برای افکار عمومی و نخبگان و هم موتور محرکه دولت در مسیر پیشرفت و خدمت خواهد بود.
  • سیدمحسن دهنوی: انتصاب محمد مخبر به عنوان معاون اول رئیس جمهور نشانی از عزم جدی دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

نظر شما درباره انتصاب محمد مخبر به عنوان معاون اول رئیس جمهوری چیست و آینده کابینه رئیسی را چگونه می‌بینید؟

پیشنهاد می‌کنیم بیوگرافی و سوابق احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم و همچنین بیوگرافی جواد اوجی وزیر نفت دولت رئیسی را در مجله کلیک بخوانید و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر