بی ام و سری ۵ پلاگین هیبرید رونمایی شد

رسانه کلیک - بی ام و سری ۵ پلاگین هیبرید که به موتور ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار و مصرف سوخت ۲/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مجهز است رونمایی شد.

بی ام و سری ۵ پلاگین هیبرید رونمایی شد

بی ام و سری ۵ پلاگین هیبرید یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان جهان است که با پیشرانه‌های متنوع مانند نسخه پلاگین هیبرید و سیستم چهارچرخ محرک سال آینده تولید خواهد شد.

این خودرو قدرتی معادل ۲۸۶ اسب بخار را از پیشرانه‌ توئین‌توربوشارژ ۶ سیلندر خطی می‌گیرد. موتور برقی آن نیز ۱۰۹ اسب‌بخار تولید می‌کند تا بتواند قدرت قابل استفاده را به ۳۹۴ اسب‌بخار با گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر برساند. بی ام و سری ۵ شامل جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک و سیستم ۲دیفرانسیل هوشمند بی ام و ایکس درایو نیز هست.

سرعت‌گیری صفر تا صد این خودرو فقط ۴/۷ ثانیه است. در حالی که می‌تواند بیشترین سرعت معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ۲/۱ تا ۲/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. بی ام و سری ۵ بعد از شارژ باتری‌های خود و بدون نیاز به بنزین می‌تواند به سرعتی معادل ۱۴۰ کیلومتربرساعت برسد و شعاع حرکت خود را به ۵۷ کیلومتر برساند.

رانندگان می‌توانند حالت‌های متنوع رانندگی را برای این خودرو انتخاب کنند. حالت هیبرید این خودرو سوخت را به صورت بهینه مصرف می‌کند و قدرت را بین محورهای جلو و عقب متعادل تنظیم می‌کند. حالت هیبرید اکو نیز وجود دارد که خودرو بتواند به بهترین حالت در مصرف انرژی خود صرفه‌جویی کند. سرنشین می‌تواند حالت اسپرت را نیز علاوه‌بر حالت تمام برقی انتخاب کند تا قدرت ۳۹۴ اسب‌بخار آزاد شود.

همچنین این خودرو امکان تشخیص مناطق eDrive در شهرهای مختلف اروپا را دارد تا به سرعت بتواند حالت رانندگی را به حالت تمام‌برقی تغییر دهد. طبق قوانینی که در برخی شهرها مانند لندن اجرا می‌شود رانندگان فقط با پیشرانه تمام‌الکتریکی مجاز به تردد در خیابان‌های eDrive Zone هستند. جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه این خودرو در آینده اعلام خواهد شد. مدل ۲۰۲۰ بی ام و سری 5 پلاگین هیبرید 530e در حال حاضر با قیمتی معادل ۵۴ هزار دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود.

ارسال نظر