تاثیرات دورکاری بر زنان برزیلی شاغل در حوزه آی‌تی

رسانه کلیک - طبق مطالعات اخیر، برخی از متخصصان فناوری معتقدند که در طی همه گیری کرونا، کار از راه دور زنان برزیلی باعث بهبود برابری جنسیتی شده است.

تاثیرات دورکاری بر زنان برزیلی شاغل در حوزه آی‌تی

زنان برزیلی که در زمینه فناوری مشغول به کار هستند، در مورد مزایای انجام کار از راه دور در هنگام شیوع کرونا اختلاف نظر دارند. طبق این مطالعات بیشتر متخصصان این زمینه ادعا داشتند که بعد از شیوع کرونا فشار های کاری آنها افزایش یافته است.

بر اساس مطالعه ای که توسط Arlington Research به نمایندگی از شرکت امنیت اینترنتی کسپراسکی که بر روی ۱۳۰۰۰ زن و مرد که در بخش آی تی در جهان مشغول به کار هستند، تقریبا نیمی از متخصصان زن فناوری کشور برزیل (۴۸٪) معتقدند که کار در خانه از نظر تقویت برابری جنسیتی برای جامعه زنان مفید واقع شده است.

این مطالعه همچنین نشان داده است که ۴۲.۶٪ از زنان متخصص فناوری در نظرسنجی ترجیح می دهند از خانه کار کنند تا اینکه در محل کار بصورت فیزیکی حضور داشته باشند. علاوه بر این، ۴۵٪ معتقدند که انجام کار از راه دور استقلال بیشتری در کار را برای آنها فراهم می کند. از سوی دیگر، حدود ۴۰.۴٪ از زنان برزیلی که در زمینه فناوری مشغول به کار هستند مورد بررسی قرار گرفته اند، معتقدند که شرایط تحمیل شده توسط شیوع ویروس، به جای بهبود آنها، مانع از پیشرفت های شغلی آنها می شود.

علاوه بر این، ۴۶٪ از پاسخ دهندگان ادعا داشتند که در ایجاد تعادل بین کار های خانه و مسئولیت شغلی خود، دچار اختلال شده اند. همچنین، حدود ۶۷.۶٪ از زنانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند اظهار داشتند که مسئولیت کار های اصلی خانه را بر عهده دارند، که در مقایسه با مردان با ۴۷.۶٪ است، نرخ بالاتری به حساب می آید.

مشارکت زنان برزیل در حوزه آی تی از سال ۲۰۱۴ با نرخ ۲۷۹۰۰ متخصص، شاهد رشد ۶۰ درصدی تا سال ۲۰۱۹ بوده است که این میزان به نرخ ۴۴۵۰۰ متخصص رسیده است.

با این حال، طبق گزارش انجمن شرکت های فناوری اطلاعات برزیل، زنان هنوز ۲۰٪ از متخصصان فناوری را در این کشور شامل می شوند.

با توجه به پیش بینی یک موسسه تحقیقاتی با نام آپیا، زنان در آینده، مشارکت های بیشتری را در زمینه کاری نسبت به مردان خواهند داشت.

ارسال نظر