تا سال ۲۰۳۰ شاهد ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها خواهیم بود

رسانه کلیک - مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که خودروهای تمام اتوماتیک خودران طی بازه ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ میلادی به جاده‌ها و خیابان‌ها راه پیدا خواهند کرد.

تا سال ۲۰۳۰ شاهد ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها خواهیم بود

آقای هربرت دیس مدیر کمپانی اعظم فولکس واگن طی مصاحبه با یک نشریه آلمانی به پیشرفت‌ چیپست‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی در عصر حاضر اشاره کرد و این مورد را عاملی به جهت افزایش سرعت گسترش فناوری رانندگی خودران و حوزه‌های مربوط به آن دانست. او در این باره تصریح کرد: پیشرفت های تکنولوژی و سامانه‌های مدرن احتمالا به زودی بر مشکلات مرتبط با فناوری رانندگی تمام‌اتوماتیک یا خودران چیره خواهند شد.

ماشین برقی خودران آقای دیس که پیش از سال ۲۰۱۵ مدیریت کمپانی بی ام و را بر عهده داشت، به دلیل مشکلات به وجود آمده ناشی از بحران دیزل گیت به سمت ریاست فولکس واگن منصوب شد و از آن زمان تاکنون، کمپانی فولکس واگن سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را روی توسعه محصولات برقی خود انجام داده و سعی در جبران اشتباهات گذشته داشته است.

این شرکت در برنامه‌های آینده خود مبلغی در حدود ۸۷ میلیارد دلار را به تحقیق، توسعه و ساخت خودروهای برقی و فناوری‌های وابسته اختصاص می‌دهد و یکی از برنامه‌هایی که در این سرمایه گذاری توسعه خواهد یافت، نهاد car software خواهد بود. این نهاد نرم افزارهای اختصاصی را ویژه محصولات فولکس واگن توسعه می‌دهد و در نهایت به پروژه آرتمیس آئودی ملحق می‌شود تا امکان ساخت ماشینهای کاملا خودران در این فرآیند میسر شود.

آقای دیس بر این اعتقاد است که شرکت متبوعش در حوزه پلت‌فرم خودروهای الکتریکی و فناوری‌های مرتبط یک کمپانی پیشرو و طلایه دار است. او هدف از پیشتازی در این حوزه را برطرف کردن نیاز مشتریان حقیقی و دست یافتن به هدف حمل و نقل کاملا پیوسته و پایدار اعلام کرد. به منظور تحقق این هدف کمپانی فولکس واگن بودجه فناوری‌های دیجیتال خود را به دو برابر افزایش داده است.

نکته جالب توجه به پیرامون برنامه‌های آتی کمپانی اعظم فولکس واگن، تولید حدود ۲۶ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی برای بازارهای اروپا، چین و ایالات متحده است که در صورت تحقق می‌تواند فولکس واگن را به پیشگام عرصه اتومبیل‌های الکتریکی در جهان تبدیل کند. البته باید دید که سایر رقبا به ویژه کمپانی‌های بزرگ چه برنامه‌ای برای گسترش تولید محصولات الکتریکی خود دارند.

ارسال نظر