طبق دستور دادگاهی در کالیفرنیا، تحریم وی چت تعلیق شد

رسانه کلیک - دیروز در دادگاهی در کالیفرنیا، تحریم وی چت به طور موقت لغو شد و شرکت‌های اپل و گوگل مجبور نیستند که این پیام‌رسان چینی را از اپ استور و پلی استور حذف کنند. 

طبق دستور دادگاهی در کالیفرنیا، تحریم وی چت تعلیق شد

تیک تاک تنها اپلیکیشن چینی نیست که لحظه آخر از تحریم‌های آمریکا معاف شده است؛ تحریم اپلیکیشن وی چت نیز در دادگاهی در آمریکا تعلیق شد. رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ دستور داده بود که شرکت گوگل و اپل باید این اپ پیام‌رسان چینی را از اپ استور و پلی استور حذف کنند. طبق گزارش رویتزر، دیروز در دادگاهی در کالیفرنیا، قاضی دولت ترامپ را از مجبور کردن اپل یا گوگل به حذف برنامه‌های وی چت از فروشگاه‌های برنامه خود منع کرده است.

به گفته قاضی این دادگاه، کاربران از دولت ترامپ شکایت کرده‌اند و از نظر آن‌ها حذف وی چت در تضاد با قانون اساسی آمریکا و آزادی بیان است. این موضوع نیز باعث شده تا دادگاه این تصمیم را بگیرد و حذف این اپ را ممنوع کند.

ترامپ همچنین دستور داده بود که هیچ شرکت آمریکایی اجازه کار کردن با شرکت چینی وی چت را ندارد که در دادگاه دیروز این دستور نیز به‌طور موقت لغو شده است.

دلتمردان آمریکایی معتقدند که اپلیکیشن‌های چینی مانند وی چت از اطلاعات کاربران آمریکایی سواستفاده می‌کنند. این قاضی اعلام کرده است که نگرانی‌های دولت آمریکا برای امنیت ملی قابل درک است؛ اما مستندات کافی برای حذف این اپلیکیشن ندارد.

این تصمیم که دیروز در دادگاه گرفته شده است به نفع مردم و کسب وکارهای آمریکایی است. زیرا وی چت یک پیام‌رسان بزرگ در چین است و اگر ممنوع سود بسیاری از افراد آمریکایی در برقراری ارتباط با اقوام خود در چین دچار مشکل می‌شوند. همچنین شرکت اپل اعلام کرده بود ک با ممنوع شدن وی چت در آمریکا، این شرکت دچار زیان شدیدی می‌شود؛ زیرا فروش آیفون کاهش پیدا می‌کند.

ارسال نظر