تخفیف هزینه سوخت در صورت پرداخت با بیت کوین

دولت السالوادور به منظور افزایش تمایل شهروندان به استفاده از بیت کوین در خرید سوخت، تخفیف 0.2 دلاری برای هر گالن در نظر گرفت.

تخفیف هزینه سوخت در صورت پرداخت با بیت کوین

تخفیف هزینه بنزین هنگام پرداخت با بیت کوین

به دنبال مرسوم‌سازی استفاده مردم از کیف پول بیت کوین Chivo، رییس جمهور السالوادور، نجیب ابوکیله اعلام کرد که از این پس برای شهروندانی که از این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه سوخت استفاده می‌کنند، 0.2 دلار تخفیف برای هر گالن در نظر می‌گیرد.

این خبر در روز 30 سپتامبر از حساب رسمی نجیب ابوکیله در توییتر منتشر شد. ابوکیله همچنین تاکید کرد محدودیتی در این تخفیف برای شهروندان وجود ندارد. او اضافه کرد این تخفیف افزایش قیمت بین‌المللی سوخت را از بین خواهد برد و هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری را کاهش خواهد داد.

هر چند برخی از السالوادوری‌ها نظر دیگری نسبت به سودآور بودن این تخفیف دارند. در همین‌باره کاربری السالوادوری توییت کرد: «آن 20 سنت از همه ما گرفته خواهد شد، مگر نه؟ پمپ بنزین ضرر نمی‌کند، این هزینه‌ها با مالیات افراد پیاده و سواره جبران خواهد شد.»

در همین خبرها آمده که به دستور ابوکیله کمک‌هزینه‌ای برای متعادل‌سازی قیمت گاز مایع نیز در داخل کشور در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت که بازار بین‌المللی به دنبال افزایش 1.17 دلاری در هر سیلندر 25 پوندی گاز مایع است و این در حالیست که السالوادوری‌ها شاهد کاهش اندک قیمت خواهند بود.

ابوکیله در ادامه خاطرنشان کرد که دولت فقط یک سال این افزایش قیمت را خنثی خواهد کرد و کاهش قیمت جهانی سوخت متوجه شهروندان این کشور نیز خواهد شد.

السالوادور اولین کشوریست که بیت کوین را به عنوان پول قانونی در نظر گرفته است . در همین میان بسیاری از تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال، گزارش‌هایی را مبنی بر ارائه آمارهای بی‌پایه و اساس به رئیس جمهور نقل کرده‌اند.

بسیاری از شهروندان این کشور نیز نارضایتی خود را نسبت به این سیاست ابوکیله اظهار کرده و با تظاهرات خیابانی خشم خود را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: معترضان رئیس‌جمهور السالوادور خودپرداز بیت کوین را آتش زدند!

ارسال نظر