ثبت تخلف ۱۸۵ مدرسه به علت حضوری نشدن

با نظارت و بازدید میدانی آموزش و پرورش، تاکنون تخلف ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان کشور به علت سرباز زدن از آموزش حضوری ثبت شده و در حال پیگیری است.

ثبت تخلف ۱۸۵ مدرسه به علت حضوری نشدن

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، صادق ستاری‌فرد سخنگوی آموزش و پرورش، با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از مدارس، به اعلام نتایج این بازرسی‌ها در دو روز نخست حضوری شدن آموزش‌ها پرداخت و اظهار کرد: «نظارت و بازدیدهای میدانی در روزهای آتی تداوم دارد، اما بر اساس گزارش احصا شده از بازرسی‌ها می‌توان گفت که در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین، ۱۲ هزار و ۵۳۶ مدرسه بازدید شدند که تعداد مدارس پسرانه ۴۶۶۴، مدارس دخترانه ۵۲۸۳ و تعداد مدارس مختلط و چندپایه روستایی ۲۵۸۹ بود.»

وی افزود: «مدارس بازدید شده هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را دربرگرفت.»

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان آموزش حضوری را دنبال نکردند و مرتکب تخلف شدند، زیرا از آموزش حضوری سرباز زده بودند. اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، پیگیر آن است و علی‌الظاهر این مشکلات هم به زودی مرتفع می‌شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه ۸۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، گفت: «در روز اول این نسبت ۸۳ درصد بود و در روز دوم یک درصد به آن افزوده شد. دلایل اصلی غیبت، بیماری و مسافرت ذکر شده بود.»

بیشتر بخوانید: غیبت ۱۶ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری بعد از عید

وی ادامه داد: «میزان حضور کارکنان اداری مدارس ۹۸ درصد و کادر آموزشی ۹۹ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران در مدارس ۹۸ درصد و در دانش‌آموزان نیز ۹۷ درصد بوده است.»

ستاری‌فرد موانع پیش روی آموزش حضوری را نیز برشمرد و گفت: «عمده‌ترین موانع، عدم امکان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به میزان 5 درصد و مشکلات تأمین سرویس ایاب و ذهاب به میزان 5 درصد مطرح شده است.»

پیشنهاد افزایش یک ماه به سال تحصیلی به علت استقبال دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس پذیرفته نشد و پایان سال تحصیلی به منوال سال‌های گذشته خواهد بود.

همچنین بخوانید: در اردیبهشت موج هفتم کرونا اتفاق می‌افتد؟

ارسال نظر