مک بوک پرو و مک بوک مینی با تراشه M1X عرضه می‌شوند

رسانه کلیک - سری لپ‌تاپ‌های جدید اپل به نام‌های مک بوک پرو و مک بوک مینی به تراشه ارتقایافته M1X مجهز بوده و احتمالا در پاییز عرضه می‌شوند.

مک بوک پرو و مک بوک مینی با تراشه M1X عرضه می‌شوند

کمپانی اپل در پاییز سال گذشته از تراشه M1 و دستگاه‌های مجهز به این تراشه خانگی رونمایی کرد. تقریبا به محض این رونمایی، شایعات و گزارش‌های متعددی مبنی بر مدل جایگزین M1 در فضای آنلاین انتشار پیدا کرد. طبق این شایعات، لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی جدید قرار است توسط کمپانی کوپرتینویی عرضه شوند که به تراشه ارتقا یافته مجهز هستند.

پس از انتشار این اخبار، رویداد بهاره اپل در ماه آوریل برگزار شد، اما خبری از MacBoook Pro نبود. به همین خاطر، اکثر افشاگران عقیده داشتند که این دستگاه قطعا در مراسم WWDC 2021 رونمایی می‌شود. اما این کنفرانس نیز بدون هیچ‌گونه اشاره‌ای به لپ‌تاپ جدید اپل به پایان رسید.

با این حال، تجربه ثابت کرده که این همه شایعه و انتظار برای عرضه یکی از محصولات آینده اپل نمی‌تواند پوچ و بی‌دلیل باشد. کمپانی کوپرتینویی بارها برنامه‌ها و زمان‌بندی‌های خود جهت عرضه محصولات مختلف را تغییر داده است. اما به نظر می‌رسد که یک خبرچین، اطلاعات مهمی درباره زمان رونمایی از مدل‌های مک بوک پروی جدید دارد.

طبق گفته‌های یکی از توسعه‌دهندگان iOS با نام کاربری @Dylandkt، مدل‌های مک بوک پروی 14 و 16 اینچی قطعا در سه‌ماهه آخر سال 2021 از راه می‌رسند. لپ‌تاپ‌های جدید احتمالا در ماه اکتبر یا نوامبر معرفی خواهند شد. به‌علاوه لپ‌تاپ Mac Mini نیز به همراه مدل‌های پروی جدید عرضه می‌شوند. ظاهرا محصولات جدید اپل به تراشه M1X مجهز هستند.

به نظر می‌رسد که دیلان در مصاحبه‌ای با بلومبرگ ادعا کرده بود که مک بوک پرو قدرتمند مجهز به M1X شامل تعداد بیشتری کانال تاندربولت، هسته CPU و هسته GPU بوده و از چندین مانیتور خارجی پشتیبانی می‌کند. مدل جدید دارای ویژگی‌های بسیاری مثل وب کم 1080 پیکسلی، کارت‌خوان SD، سه پورت UCB-C تاندربولت، یک پورت MagSafe و یک پورت HDMI است.

ارسال نظر