ترامپ با توافق اوراکل و تیک‌تاک موافقت کرد

رسانه کلیک - دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، پس از تماس تلفنی با رئیس اوراکل و مدیر عامل والمارت، توافق اوراکل و تیک‌تاک را تأیید کرد.

ترامپ با توافق اوراکل و تیک‌تاک موافقت کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت: "من موافقتم با توافق اوراکل و تیک‌تاک را اعلام کرده‌ام. تکمیل شدن این قرارداد خبر خوبی خواهد بود. اگر هم تکمیل نشود، مشکلی نیست، من معامله را به طور مفهومی تأیید کردم."

TikTok Global، نام شرکت جدیدی خواهد بود که پس از معامله بین اوراکل و شرکت صاحب امتیاز تیک‌تاک، ByteDance ایجاد می‌شود، 5 میلیارد دلار به یک صندوق آموزشی کمک خواهد کرد. ترامپ گفت این امر الزام پرداخت به دولت ایالات متحده برای توافق پیشنهادی را که موضوع مذاکرات وی با الیسون و مک میلون بود، محقق خواهد کرد.

به نقل از منابع آگاه و بر طبق گزارش بلومبرگ ، اوراکل پس از منعقد شدن این شراکت به کد منبع TikTok دسترسی کامل پیدا خواهد کرد و آن را به روزرسانی خواهد کرد تا از امنیت این اپلیکیشن اطمینان حاصل کند و جلوهی هرگونه جمع آوری داده ها و جاسوسی از 100 میلیون کاربر برنامه در ایالات متحده گرفته شود.

تیک تاک اعلام کرده اورکل و والمارت هنگام عرضه اولیه سهام شرکت جدید، می توانند ۲۰ درصد آن را در اختیار بگیرند. عرضه سهام شرکت نیز احتمالا از سال آینده شروع خواهد شد. سهم اوراکل از این شرکت ۱۲.۵ درصد و والمارت ۷.۵ درصد خواهد بود.

پیش‌تر وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌های جدیدی را برای محدود کردن فعالیت تیک‌تاک و وی‌چت اعمال کرد که در صورت عملی شدن این تحریم‌ها تیک‌تاک شاهد افت کاریران خود در آمریکا خواهد بود.

والمارت نیز، که بخشی از پیشنهاد ناموفق مایکروسافت برای خرید سهام TikTok در ایالات متحده بود، همچنان علاقهمند به سرمایه گذاری است و احتمالاً بتواند یک کرسی در هیئت مدیره TikTok Global دریافت کند.

با همه این توضیحات اما انجام این توافق تنها در صورت اجازه و تایید دولت چین مقدر خواهد بود. که بر اساس منابع خبری این دولت ترجیح می‌دهد تیک‌تاک در آمریکا به کار خود خاتمه دهد تا با شرکت‌های آمریکایی وارد توافق شود.

ارسال نظر