تسلا گران‌تر شد | فشار جنگ اوکراین بر خودروسازی

برای دومین بار در طول یک هفته، قیمت‌های خودروهای تسلا در چین و آمریکا افزایش یافت.

تسلا گران‌تر شد | فشار جنگ اوکراین بر خودروسازی

چرا تسلا گران‌تر شد؟

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد سازنده خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده، با فشار تورمی قابل‌توجهی مواجه است. پس از آن، روز سه شنبه تسلا قیمت‌ خودروهایش را در چین و ایالات‌متحده برای دومین بار در کمتر از یک هفته، افزایش داد.

این افزایش‌ قیمت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هزینه‌های مواد خام افزایش یافته و به دلیل بحران حمله روسیه به اوکراین بدتر شده است.

ماسک روز یکشنبه اعلام کرده بود که این خودروساز و شرکت موشکی اسپیس ایکس در زمینه‌هایی مانند مواد خام و لجستیک با فشار مواجه شده است.

به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی تسلا قیمت تمام مدل‌های خود را در ایالات‌متحده افزایش داد. اما در چین، قیمت برخی از محصولات مدل ۳ و مدل Y ساخت چین را بلافاصله پس از افزایش در ۱۰ مارس حدود پنج درصد افزایش داد.

خودروی برد بلند مدل Y پس از افزایش قیمت در چین، اکنون ۵۸۹۵۲.۶۸ دلار قیمت دارد که نسبت به افزایش ۱۰ هزار یوان در ۱۰ مارس، ۱۸ هزار یوان افزایش داشت.

ایلان ماسک در توییترش درباره تورم اقتصادی این روزها مطالبی نوشته و اذعان کرد بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌هایش را نمی‌فروشد . او همچنین توصیه به نگه داشتن دارایی‌های فیزیکی مانند خانه یا سهام ارزشمند در این شرایط تورم کرده است.

ارسال نظر