تعداد دانلودهای Google Lens در گوگل پلی به عدد 500 میلیون رسید

رسانه‌ کلیک - اپلیکیشن Google Lens یکی از برنامه‌ های کاربردی است که توسط شرکت کوگل ارائه شده و اکنون بنا به گزارشات، تعداد دانلودهای آن به پانصد میلیون بار رسیده است.

تعداد دانلودهای Google Lens در گوگل پلی به عدد 500 میلیون رسید

برنامه لنز بصورت مستقل در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ در گوگل پلی منتشر شد. حال پس از گذشت دو سال و نیم، تعداد دانلود های Google Lens به پانصد میلیون بار در پلی استور اندروید رسیده است که این یک افتخار بزرگ برای شرکت گوگل محسوب می شود.

گوگل لنز یک ابزار تشخیص عکس است که شرکت در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی کرد، اواخر همان سال بود که کمپانی تصمیم به استفاده از این سرویس در دستیار گوگل (Google Assistant) روی گوشی های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال گرفت. سپس امکان استفاده از این سرویس در اپلیکیشن گوگل فوتوز نیز فراهم آمد. چند ماه بعد و در سال ۲۰۱۸، گوگل تصمیم گرفت تا این ابزار کاربردی و هوشمند را به برنامه دوربین گوشی های پیکسل اضافه کند.

در کنار اسکن کردن متن و ترجمه آنها، گوگل لنز به کاربران این امکان را می داد تا بتوانند متن های اسکن شده را کپی و در کامپیوتر خود پیست کنند.

این ابزار، ویژگی های دیگری همچون جستجو درباره یک جسم خاص، حل مسائل ریاضی و پاسخ به سوالات علمی، توانایی تشخیص دست نوشته ها و... را دارد.

نکته جالب و مورد توجه اینجاست که این سرویس به صورت یک اپلیکیشن مجزا در آمده و اکنون در تمام گوشی های اندرویدی که دارای دستیار صوتی گوگل هستند وجود دارد. در غیر این صورت کاربران می توانند آن را به راحتی از پلی استور به طور رایگان دریافت کنند. البته به دلیل برخی محدودیت ها، امکان استفاده از امکانات کامل این برنامه برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست. با این حال با توجه به تعداد بالای دانلودهای Google Lens بد نیست که اگر تا به حال از این پلتفرم استفاده نکرده اید، این فرصت را به آن بدهید تا بتواند توانایی های خود را به شما نشان دهد.

آیا تا به حال از این سرویس استفاده کرده اید؟ لطفا تجربیات استفاده خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر