سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواستار تعویق الکامپ 1400 شد

رسانه کلیک - به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواستار تعویق الکامپ 1400 شد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواستار تعویق الکامپ 1400 شد

رئیس شورای مرکزی نصر (سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور) در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، ضمن یادآوری خطرهایی که برپا کردن این نمایشگاه برای شهروندان دارد، خواستار تعویق الکامپ 1400 حداقل تا سه ماه آینده شد.

آمار بازدید 100 هزار نفری در دوره‌های قبل

نظام‌الدین خوارزمی، رئیس شورای مرکزی نصر کشور در این نامه خطاب به حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نوشته است: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان بزرگترین تشکل مردم‌نهاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 5 دوره متوالی نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) را در سال‌های 94، 95، 96، 97 و 98 با مشارکت بی‌سابقه بخش خصوصی و دولت و با استقبال کم‌نظیر و حضور پرشور شرکت‌های آی‌سی‌تی (ICT)، با هدف معرفی توانمندی‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برگزار کرده است. عطف به توافقات انجام شده، برگزاری الکامپ سال 1399 به دلیل شرایط حاد ویروس کرونا و ملاحظات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار نشد و قرار است امسال نیز این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به پشتوانه اعتماد جلب شده و همچون سنوات گذشته در سطح عالی برگزار شود.»

تعویق الکامپ 1400

خوارزمی با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ادامه داده است: «این نمایشگاه در زمره نمایشگاه‌های مهم و پرمخاطب کشور است که تراکم جمعیت بازدیدکنندگان آن بیش از حد معمول است. طبق آمار دوره قبل، تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه طی 4 روز، حدود 100 هزار نفر در فضای نمایشگاهی 65 هزار متر مربع بوده است.»

وی ضمن تأکید بر خیز مجدد ویروس کرونا در کشور می‌افزاید: «با عنایت به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم واکسیناسیون طیف گسترده‌ای از هموطنان عزیز و نظر به استقرار دولت جدید طی دو ماه آینده، خواهشمند است به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه الکامپ، دستور فرمایید نسبت به تعویق زمان برگزاری الکامپ بیست‌وششم به مدت سه ماه اقدام شود تا در این اوضاع بد اقتصادی با مشارکت نهادهای تصمیم‌گیر و همراهی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، حتی‌المقدور از مخاطرات شیوع ویروس کرنا جلوگیری گردد.»

الکامپ 1400 با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود

علی‌رغم نامه رئیس سازمان نصر، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنان بر برگزاری و عدم تعویق الکامپ 1400 در تیر ماه تأکید دارد.

حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در نشست خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که صبح امروز برگزار شد، اعلام کرد: «با توجه به وظایف ذاتی صنف فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی مجری نمایشگاه است. ما مؤظف هستیم زیرساخت‌های لازم را برای کسب‌وکارهای حوزه فاوا ایجاد کنیم تا نسبت به عرضه و تقاضایی که در بازار وجود دارد، پاسخگو باشیم.»

تعویق الکامپ 1400

وی افزود: «اکنون با همکاری‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران، این نمایشگاه برگزار خواهد شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه غرفه اختصاصی دارد و دستاوردهای ۸ ساله خود را ارائه خواهد کرد.»

اسلامی خاطرنشان کرد: «امسال در نمایشگاه الکامپ بسیاری از بخش‌های دولتی در کنار فعالان و بخش‌های خصوصی حضور خواهند داشت که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود. برنامه‌ریزی ما برای برگزاری نمایشگاه مانند دوره‌های قبل نبود و به دلیل شیوع کرونا قصد نداشتیم سالن‌های شلوغی داشته باشیم.»

وی ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: «تمام سعی ما این بود که نمایشگاه به سمت تخصصی شدن پیش برود و تعداد مخاطبان B2C (معامله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده) افزایش پیدا کند. تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۱۲ هزار متر مربع ظرفیت برای برگزاری نمایشگاه اختصاص دهیم و تا مساحت ۲۵ هزار متر مربع قابلیت افزایش ظرفیت وجود دارد. اگر استقبال از نمایشگاه ادامه پیدا کند، به احتمال فراوان ظرفیت را افزایش خواهیم داد.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزود: «تاکنون حدود ۲۷۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ اقدام کرده‌اند و پیش‌بینی ما نشان می‌دهد تا روز برگزاری نمایشگاه از ۳۰۰ شرکت نیز عبور کنیم.»

اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت که فقط در صورت قرمز اعلام شدن وضعیت تهران این نمایشگاه لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

وی گفت: «ما مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ را در شرایط زرد و نارنجی از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داریم. تا قبل از روز برپایی نمایشگاه نیز شرایط را از طریق همکاران با ستاد ملی مقابله با کرونا می‌سنجیم و در صورتی که تهران قرمز اعلام شود، این نمایشگاه لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.»

عدم تعویق الکامپ 1400، جنگ قدرت یا بازی با جان مردم؟

بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ بعد از یک سال وقفه به دلیل شرایط کرونا، در حالی برگزار می‌شود که موج پنجم ویروس کرونا در کشور آغاز شده است. بعد از مدتی افول شیب بیماری، این ویروس به دلیل عدم انجام واکسیناسیون گسترده و رعایت اقدامات لازم دوباره در کشور اوج گرفته است و مسئولان نسبت به گونه جدید آن که از هند وارد کشور شده است هشدار می‌دهند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اولین اقدام باید حذف هر نوع امکان تجمع میان مردم و ترغیب شهروندان به رعایت دوباره پروتکل‌ها و فاصله‌گیری اجتماعی باشد. با این حال به نظر می‌رسد برگزاری الکامپ امسال به نوعی جنگ قدرت و اختلاف میان سازمان‌های صنفی مختلف تبدیل شده است. در صورت عدم تعویق الکامپ 1400 بی‌تردید سلامت عده‌ای از شهروندان به خطر خواهد افتاد.

ارسال نظر