تغییر رمز عبور در کروم با سیستم جدیدی همراه است

رسانه کلیک - اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که از مرورگر گوگل استفاده می‌کند، مطمئنا با مشکلاتی در زمینه تغییر رمز عبور در کروم مواجه شده‌اید. حال با وجود سیستم جدید این مرورگر، تمامی این مسائل حل خواهد شد. 

تغییر رمز عبور در کروم با سیستم جدیدی همراه است

اگر شما هم یکی از کاربران مرورگر غول تکنولوژی یعنی گوگل هستید، احتمالا در برخی از مواقع پیامی مشاهده کرده‌اید مبنی بر اینکه رمز ورود شما در وبسایتی دیگر استفاده شده است. در این صورت اگر مانند بسیاری از افراد هستید که فقط به دنبال دکمه رد کردن اعلان هستید تا بتوانید بدون مزاحمت کار خود را ادامه دهید، اکنون گوگل با یک الگوریتم جدید رمز شما را به صورت هوشمند جایگزین خواهد کرد.

از این گذشته، تغییر رمز عبور در کروم توسط کاربر امری زمان‌بر بوده، بخصوص اگر مرورگر به شما اعلام کند که رمزها را بصورت دسته‌ای تغییر دهید. در واقع شما باید به یک سایت بروید، تنظیمات حساب خود را پیدا کرده تا بتوانید این مشکل را حل کنید.

حال این مشکل برطرف شده و دفعه بعد که شما با همچین مسئله‌ای روبرو شدید، دکمه‌ای را با عنوان «تغییر رمز عبور» مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه، کروم شما را مستقیما به سایت هدایت می‌کند تا بتوانید به راحتی اقدام به تغییر رمز خود کنید. همچنین کاربر می‌تواند انتخاب کند که این کار را به صورت دستی انجام داده یا دستیار صوتی گوگل این کار را برای او انجام دهد.

البته به یاد داشته باشید که قابلیت فوق در صورتی به شما کمک خواهد کرد که سایت مورد نظر از این ویژگی پشتیبانی کند. در غیر اینصورت تنها کاری که گوگل می‌تواند برای شما انجام دهد، پیشنهاد ساخت یک رمز عبور قوی است.

این قابلیت فعلاً فقط برای کاربران ایالات متحده که رمز‌های خود را با حساب گوگل خود همگام‌سازی کرده‌اند در دسترس است. اما به زودی برای دیگر کاربران اندرویدی نیز از طریق دریافت یک بسته بروزرسانی قابل استفاده خواهد بود.

ارسال نظر