تغییر ID خصوصی در اپلیکیشن Zoom

رسانه کلیک - ID مربوط به حساب کاربری  اپلیکیشن Zoom برای دعوت از افراد به جلسات خصوصی است که از طریق این اپلیکیشن برگزار می‌شود. اگر این ID برای مدت طولانی استفاده شود، می‌تواند بین افراد مختلف دست به دست شود و به همین دلیل افراد غریبه نیز می‌توانند وارد این جلسات خصوصی شوند.

تغییر ID خصوصی در اپلیکیشن Zoom

ID خصوصی در اپلیکیشن Zoom چیست؟

ID خصوصی در اپلیکیشن Zoom به PMI معروف است. همه کاربران اپلیکیشن Zoom دارای یک PMI منحصر به فرد هستند که یک عدد 10 رقمی است و زمانی که فرد حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن می‌سازد به او اختصاص داده می‌شود. در واقع این PMI برای ایجاد اتاق‌های جلسات آنلاین استفاده می‌شود. نکته مهم این است که شما از این PMI نباید برای ایجاد جلسات کاری آنلاین استفاده کنید. در واقع برای دعوت از افراد مختلف برای پیوستن به جلسه آنلاین شما باید از ID 9رقمی که هنگام ایجاد یک جلسه خصوصی به شما داده می‌شود استفاده کنید.

نکته مهم:

ID ده رقمی فقط برای ایجاد اتاق‌های گفتگوی خصوصی باید استفاده شود.

ID 9 رقمی برای دعوت افراد به جلسات آنلاین کاری باید استفاده شود.

تغییر ID ده رقمی در اپلیکیشن zoom

برای تغییر ID ده قمی ابتدا در مرورگر خود، وارد حساب‌ کاربری Zoom بشوید. به محض وارد شدن به حساب کاربری، برگه مربوط به Profile برای شما نمایش داده می‌شود.

اپلیکیشن Zoom در این برگه ID ده رقمی شما در دومین گزینه زیر نام و شماره حساب کاربری نمایش داده می‌شود. فقط 3 رقم آخر PMI برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Show کلیک کنید تا این ID را به صورت کاکل مشاهده کنید.

اپلیکیشن Zoom برای ویرایش این ID روی دکمه Edit که سمت راست پنجره قرار دارد کلیک کنید.

اپلیکیشن Zoom بعد از انتخاب دکمه Edit یک عدد ده رقمی دلخواه را در کادر متنی باز شده وارد کنید. می‌توانید برای ارسال پیام نیز از این ID استفاده کنید. برای این کار باید تیک کنار گزینه Use Personal Meeting ID for instance meeting را فعال کنید. البته بهتر است این گزینه را فعال نکنید. روی دکمهSave Changes کلیک کنید.

اپلیکیشن Zoom بعد از انجام این مراحل روی پنجره یک پیغام مبنی بر اینکه PMI شما با موفقیت تغییر یافت ظاهر می‌شود.

مراقب PMI خود باشید.

باید از PMI خود مانند یک رمز عبور مراقبت کنید. به هیچ عنوان از اعداد و رشته‌هایی که قابل حدس زدن هستند برای این ID استفاده نکنید. در واقع خود اپلیکیشن Zoom نیز استفاده از برخی رشته‌های خاص را برای کاربران ممنوع کرده است.

PMI شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

با 0 یا 1 شروع نشده باشد.

از پیش شماره‌هایی مثل 800, 400, 888,887,866,855,850,803 و ... در آن استفاده نشده باشد.

در آن از تکراری عدد 3 بار پشت سر هم خودداری شده باشد.

فقط از یک عدد در آن استفاده نشده باشد.

از اعداد پشت سر هم مثل 123456789 در آن استفاده نشده باشد.

ارسال نظر