تقاضا برای آیفون 12 پرو، مک بوک‌های M1 و آیپد ایر جدید بیش از حد انتظار است

رسانه کلیک - براساس گزارش تحلیلگر اپل مینگ چی کو، تقاضا برای آیفون 12 پرو، مک بوک‌های M1 و آیپد ایر جدید بیش از حد انتظار بوده است.

تقاضا برای آیفون 12 پرو، مک بوک‌های M1 و آیپد ایر جدید بیش از حد انتظار است

مینگ چی کو در آخرین گزارش خود به بررسی عملکرد اخیر اپل که منتهی به فصل تعطیلات شده پرداخته است و به چندین دستگاه جدید اشاره کرده که انتظار داریم در سال آینده به بازار بیایند.

اولین نکته ای که در این گزارش به آن اشاره شده این است که میزان فروش مدل‌های آیفون 12 دقیقا برعکس آنچه انتظار می‌رفت بود. تقاضا برای آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس بالاتر از حد انتظار است، در حالی که دقیقا بر عکس آن تقاضا برای آیفون 12 مینی و آیفون 12 به اندازه‌ای که پیش بینی شده بود، نیست. در آخر، فروش کلی آیفون 12 رو به رشد است و به نظر می‌رسد که فروش آیفون 12 در فصل تعطیلات بیشتر شود و تا سال 2021 ادامه دار باشد.

تقاضا برای جدیدترین آیپد ایر نیز بیش از حد انتظار است و مینگ چی کوو پیش بینی می کند که فروش آیپد تا سال 2021 همچنان بالا باشد؛ زیرا اپل گفته است که از یک مدل جدید miniLED، مدل‌هایی با پشتیبانی از 5G و یک آیپد جدید با قیمت پایین‌تر در نیمه دوم سال 2021 رونمایی خواهد کرد.

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE ، هر دو فروش خوبی دارند و احتمالا تا سال آینده نیز فروش داشته باشند. این گزارش علت این موفقیت را عملکردهای نوآورانه مدیریت سلامت و طراحی بهتر اپل می داند. همچنین، تقاضا برای مک بوک‌های مجهز به M1 بیش از حد انتظار است. به نظر می رسد که مدل‌های جدید مک بوک با سیلیکون اپل و طراحی جدید در نیمه دوم سال 2021 رونمایی شوند.

از طرفی فروش ایرپادها کمتر از حد انتظار بوده است و پیش بینی می شود که فروش ایرپادها در نیمه اول سال آینده یا همین میزان بماند یا با 5 تا 10 درصد کاهش مواجه شود. بر اساس گزارش این تحقیق، به علت اولویت بالاتر آیفون 12، زنجیره تامین برای ایرپادها کم شده است ولی از طرفی نسخه سوم ایرپادها احتمالا در اواخر فصل دوم سال 2021 یه بازار می آید.

ارسال نظر