تنش‌های بین اپل و اپیک گیمز؛ اپل اقدام اخیر اپیک گیمز را دزدی خواند

رسانه کلیک - پس از شکایت اپیک گیمز از اپل، اکنون اپل اقدام اخیر اپیک گیمز را دزدی خواند و درخواست کرد که امکان بازگشت آن به اپ‌استور ایجاد نشود. 

تنش‌های بین اپل و اپیک گیمز؛ اپل اقدام اخیر اپیک گیمز را دزدی خواند

حدود یک هفته از قرار دادن سیستم پرداخت مستقیم در بازی فروتنایت و حذف شدن آن از اپ‌استور و گوگل‌پلی می‌گذرد. اپل ادعا می‌کند اپیک گیمز باعث ایجاد این شرایط شده است و اکنون به کمک نیاز دارد. مدیرعامل اپیک گیمز نیز اعلام کرده است که تیم سوئینی در تاریخ ۱۰ تیرماه به آن‌ها درخواستی برای یک معامله ویژه ارسال کرده است.

گفته می‌شود سازنده بازی از اپل درخواست کرده که امکان دانلود بازی‌های آن به‌وسیله اپلیکیشن گیم‌استور اپیک برای کاربران iOS فراهم شود. در صورتی که اگر اپل با این موضوع موافقت می‌کرد، نیازی به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد از طرف بازی فورتنایت نبود.

شیلر گفته است زمانی که اپل قصد تغییر در روش کسب‌وکار خود را به‌منظور آرام کردن اپیک‌گیمز نداشت با یک اقدام ناگهانی همه قراردادهای خود را با اپل نقض کرد و آن را در اختیار دادگاه قرار داد تا اقدام خود را توجیه کند.

اپل نیز اقدام اخیر اپیک گیمز که امکان خرید درون برنامه‌‌ای به‌وسیله بازیکنان فورتنایت را ایجاد می‌کرد دزدی دانست و اعلام کرد که اگر توسعه‌دهنده از پرداخت هزینه‌ها ممانعت کند گویا یک مشتری بدون پرداخت بها محصولی را از فروشگاه اپل دزدیده است. بنابراین اقدام پرداخت درون‌برنامه‌ای کاربران بازی فورتنایت و عدم پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی به اپل مانند دزدی است.

درگیری‌های حقوقی بین این ۲ کمپانی ممکن است مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند. اپل هم‌اکنون درگیر پرونده‌های انحصارطلبی است و این مشکلات ممکن است وضعیت او را بدتر کند. علاوه بر آن شرکت اپیک گیمز نیز با اضافه پرداخت مستقیم در بازی فورتنایت نمی‌تواند این بازی را به‌وسیله اپ استور در اختیار کاربران قرار دهد و امکان بروزرسانی موتور آنریل نیز برای آن ایجاد کند.

ارسال نظر