توقف ارسال ایمیل در جی میل

رسانه کلیک - برای همه ما پیش آمده که بلافاصله بعد از ارسال ایمیل پشیمان می‌شویم. اگر شما هم تا به حال در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید باید بدانید که خوشبختانه در سرویس پست الکترونیک جی میل، امکان توقف ارسال ایمیل وجود دارد که با استفاده از آن تنها بعد از چند ثانیه می‌توان ایمیل را متوقف کرد.

توقف ارسال ایمیل در جی میل

این قابلیت سرویس جی میل را در OutLook نیز می‌توانید استفاده کنید. در واقع تنها 30 ثانیه بعد از ارسال ایمیل فرصت دارید تا روند ارسال آن را متوقف کنید.

تنظیم مدت زمان فرصت توقف ارسال ایمیل در سرویس جی میل

به طور پیش‌فرض کاربران سرویس جی میل تنها 5 ثانیه برای متوقف کردن روند ارسال ایمیل فرصت دارند. این زمان بسیار کوتاه است و عملا نمی‌توان از آن استفاده کرد. متأسفانه امکان افزایش مدت زمانی که برای متوقف کردن ارسال ایمیل نیاز است در اپلیکیشن جی میل وجود ندارد. برای افزایش این مدت زمان باید از طریق سرویس جی میل روی وب در ویندوز یا مک استفاده کنید.

برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود در جی میل شده و روی آیکون Setting که به شکل چرخ دنده است و در گوشه بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید. در منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید.

توقف ارسال ایمیل در برگه General حالت پیش‌فرض گزینه Undo Send روی حالت 5 ثانیه است. این عدد نشان‌دهنده مدت زمانی است که برای توقف ارسال ایمیل فرصت دارید. می‌توانید برای آن اعدادی مثل 10، 20 یا 30 ثانیه را انتخاب کنید. برای تنظیم این اعداد روی علامت مثلث که در کنار عدد 5 قرار دارد استفاده کنید.

توقف ارسال ایمیل وقتی زمان مناسب را انتخاب کردید روی دکمه Save Change کلیک کنید. مدت زمانی که انتخاب کرده‌اید در واقع مدت زمانی است که برای توقف ارسال ایمیل فرصت دارید و روی همه دستگاه‌هایی که از طریق صفحه وب به جی میل خود دسترسی پیدا می‌کنید اعمال می‌شود.

روش استفاده از قابلیت توقف ارسال ایمیل

مدت زمانی که می‌توانید ارسال ایمیل را متوقف کنید از زمانی که روی دکمه ارسال ایمیل کلیک می‌کند شروع می‌شود. برای توقف ارسال ایمیل روی دکمه Undo که در پنجره‌ای Message Sent در گوشه سمت راست پایین صفحه بلافاصله بعد از کلیک روی دکمه Send ظاهر می‌شود کلیک کنید.

توقف ارسال ایمیل اگر پنجره ظاهر شده روی صفحه را ببندید به هیچ عنوان امکان متوقف کردن ایمیل برای شما وجود نخواهد داشت. وقتی فرصت شما برای این کار تمام شد، دکمه Undo از پنجره حذف می‌شود و ایمیل برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود.

استفاده از قابلیت توقف ارسال ایمیل در گوشی

روند توقف ارسال ایمیل در دستگاه‌های آیفون، آیپد و گوشی‌های اندرویدی مشابه است. به محض ارسال ایمیل یک جعبه پیغام برای شما روی صفحه ظاهر می‌شود که در آن دکمه Undo وجود دارد. برای توقف روند ارسال ایمیل روی این دکمه کلیک کنید تا ارسال ایمیل متوقف شود.

اگر روی این دکمه کلیک کنید شما به پنجره مربوط به نوشتن و ویرایش ایمیل برگردانده می‌شوید. در این حالت شما می‌توانید ایمیل را ویرایش کنید و یا آن را ذخیره کنید تا بعداً ارسال کنید.

ارسال نظر