بایننس مبادلات قراردادهای آتی را در 3 کشور اروپایی غیرفعال کرد

کاربران بایننس از این پس در برخی از کشورهای اروپایی، قادر به مبادله محصولات مشتقه و قراردادهای آتی نخواهند بود.

بایننس مبادلات قراردادهای آتی را در 3 کشور اروپایی غیرفعال کرد

توقف مبادلات قراردادهای آتی بایننس

مشکلات نظارتی بایننس روز جمعه بدتر شد، زیرا مالزی دستور توقف فعالیت در این کشور را صادر کرد. به طور جداگانه، این صرافی ارزهای دیجیتال اعلام کرد که قصد دارد محصولات مشتقه و قراردادهای آتی را در سراسر اروپا از بین ببرد. این فرایند ابتدا از آلمان، ایتالیا و هلند شروع شد.

کمیسیون اوراق بهادار مالزی با توبیخ عمومی به این شرکت دستور داد که وب‌سایت و برنامه‌های تلفن همراه خود را در این کشور را غیرفعال کند.

به گفته این کمیسیون، بایننس به طور غیرقانونی یک صرافی دارایی‌های دیجیتالی را اداره می‌کند. قوانین این کشور ایجاب می‌کند که همه این نوع صرافی‌ها باید توسط این کمیسیون ثبت شوند.

بایننس همچنین باید فعالیت‌های بازاریابی خود را متوقف کرده و از دسترسی سرمایه‌گذاران مالزیایی به گروه تلگرامی خود جلوگیری کند.

بایننس در اعلامیه منتشر شده در سایت خود اعلام کرد که کاربران در آلمان، ایتالیا و هلند قادر به بازکردن موقعیت‌های جدید آتی و مشتقات بر روی این پلتفرم نخواهند بود. این محدودیت بلافاصله پس از انتشار اعلامیه اعمال شد. موقعیت‌های باز فعلی نیز باید تا 90 روز دیگر بسته شوند.

این تصمیم جدیدترین اقدام بایننس برای فاصله‌گرفتن از محصولات و خدماتی است که در تعدادی از بازارهای مختلف موردتوجه نهادهای نظارتی قرار گرفته است.

اوایل این هفته، بایننس اعلام کرد که معاملات مارجین ارزهای دیجیتال که با پوند، یورو و دلار استرالیا انجام می‌شدند را متوقف خواهد کرد. این تنها چند ساعت پس از اینکه مدیرعامل این شرکت، چانگ پنگ ژائو، در توییتی نوشت که بایننس حداکثر اهرم (Leverage) مورداستفاده کاربران برای معاملات قراردادهای آتی را از 100 برابر به 20 برابر کاهش می‌دهد، رخ داد.

بایننس در گذشته نیز با تنظیم‌کنندگان بازارهای مالزی به مشکل داشته است. این شرکت نیز همراه با eToro، در جولای سال گذشته به لیستی از شرکت‌هایی که اجازه فعالیت در این کشور را ندارند اضافه شده بود.

ارسال نظر