تولید انبوه تراشه‌های OLED درایور هواوی در سال آینده

رسانه کلیک - هواوی در صدد افزایش حضور خود در بخش تراشه‌های HiSilicon OLED درایور با فناوری 28 نانومتری است و احتمالا سال آینده آن‌ها را به تولید انبوه برساند.

تولید انبوه تراشه‌های OLED درایور هواوی در سال آینده

شرکت های چینی نیمی از بازار LCD را به خود اختصاص داده اند اما بازار پنل های OLED و تراشه های درایور تحت سلطه شرکت های کره جنوبی مانند سامسونگ بوده است. اما اکنون، هواوی با تراشه درایور OLED توسعه یافته خود به بازار تراشه درایور OLED وارد شده است.

ICهای درایور نمایشگرهای چینی کمتر از 1 درصد از کل سهم بازار را تشکیل می دهند. بنابراین، ورود غول فناوری چینی به این حوزه می تواند حضور چین در این بازار را به میزان قابل توجهی تقویت کند. برای افرادی که نمی دانند باید گفت که یک تراشه IC درایور به عنوان کنترل کننده اصلی صفحه در سیستم عمل می کند که کیفیت تصویر نمایش داده شده توسط صفحه نمایش و بازده انرژی آن را نیز مدیریت می کند. به عبارت دیگر، این تراشه‌های درایور یک فناوری هسته‌ای است که در ابزارهای الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های دارای صفحه نمایش بزرگ استفاده می شود.

فناوری تراشه درایور بر اساس معماری ARM است که جزء محدودیت‌های فناوری ایالات متحده علیه هواوی است. بر اساس گزارش MyDrivers در حال حاضر، بازار تراشه‌های OLED درایور تحت سلطه شرکت‌های کره جنوبی مانند سامسونگ است که نزدیک به 75 درصد بازار را تشکیل می دهد و Magnachip حدود 20 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

با رشد تقاضای تکنولوژی نمایشگرها، بسیاری از شرکت ها تحقیقات خود درباره IC درایورها را بیش‌تر کرده اند و به نظر می رسد که هواوی نیز در صدد گسترش حضور خود در این بخش با نام تجاری زیرمجموعه HiSilicon است. به گفته مدیر عامل هواوی، تراشه ‌های جدید ساخته شده اند و تولید انبوه آن در طول سال آغاز می شود. به نظر می رسد این تراشه‌ها هم در گوشی‌های هوشمند و هم در تلویزیون‌های هوآوی که سال آینده رونمایی می‌شوند به کار برده شود. به اعتقاد تحلیلگران این تراشه‌ها می توانند باعث کاهش وابستگی چین به تراشه‌های درایور خارجی شود.

ارسال نظر