تولید پردازنده های هواوی از سال آینده آغاز خواهد شد

رسانه کلیک - از سال ۲۰۱۹ ایالات متحده آمریکا به بهانه مسائل امنیتی باعث توقف تولید پردازنده های هواوی شد. حال به نظر می‌رسد غول چینی برنامه‌هایی برای حل این مشکل دارد. 

تولید پردازنده های هواوی از سال آینده آغاز خواهد شد

در سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا به واسطه نفوذ خود در تعاملات کمپانی‌های تامین کننده قطعات سخت‌افزار جهان باعث شد تا تولید پردازنده های هواوی با مشکل مواجه شود. این مسئله دقیقا بعد از اعمال تحریم‌های همه جانبه ایالت متحده علیه هواوی رخ داد. جالب اینجاست هنوز مدرک قانع کننده‌ای مبنی بر تحدید آمیز بودن غول فناوری چینی توسط آمریکا ارائه نشده است.

بعد از اعمال تحریم‌ها علیه هواوی، این شرکت حتی دیگر نتوانست با بخش توسعه نرم‌افزاری گوگل ارتباط برقرار کند. حال به نظر می‌رسد این شرکت چینی قصد ندارد تسلیم فشارهای زورگویانه آمریکا شده و بزودی ساخت چیپست‌های اختصاص خود را آغاز خواهد کرد.

در حال حاضر این کمپانی چینی روی انواع زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کار می‌کند تا بتواند مجددا در آینده بازار گجت‌های هوشمند را از آن خود کند.

برای مثال عدم حضور خدمات گوگل در گوشی‌های هوشمند این شرکت باعث شد تا غول فناوری چینی به فکر ساخت یک سیستم‌عامل یکپارچه (HarmonyOS) با قابلیت اتصال به انواع دستگاه‌های الکترونیکی بیوفتد. زیرا در غیر این‌صورت به دلیل تحریم‌ها، دیگر گوشی‌های هواوی نمی‌توانستند از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید استفاده کنند.

طبق گزارشات منتشر شده توسط وب‌سایت دیجی‌تایمزدیجی‌تایمز، منابع صنعتی از هواوی خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر تولید پردازنده‌های خود را در ووهان چین آغاز کند. انتظار می‌رود پروژه ساخت پردازنده‌های جدید این شرکت از سال ۲۰۲۲ کلید بخورد.

حال باید دید که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی چطور میتواند به میدان رقابت با سایر ابرقدرت‌های این حوزه بازگردد.

آیا تابحال از گوشی‌های هوشمند این کمپانی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما هواوی می‌تواند بدون کمک گرفتن از گوگل و خدمات تامین‌کنندگان آمریکایی مسیر پیشرفت را طی کند؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر