توییتر قابلیت App Tracking را برای کاربران iOS فعال کرد

رسانه کلیک – چندی پیش اپل قابلیت App Tracking را در آخرین نسخه iOS منتشر کرد. حال، توییتر این قابلیت را برای اپلیکیشن توییتر در سیستم عامل iOS فعال کرده است.

توییتر قابلیت App Tracking را برای کاربران iOS فعال کرد

کمپانی اپل ماه گذشته نسخه ۱۴.۵ سیستم عامل iOS را منتشر کرد. به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، قابلیت جدیدی به اسم App Tracking به نسخه جدید iOS اضافه شده است. این قابلیت از ردیابی کاربران در فضای مجازی برای تبلیغات جلوگیری می‌کند. شرکت‌های مختلف با انتشار بروزرسانی جدید، گزینه App Tracking را به برنامه‌های خود اضافه کردند. به دنبال این اتفاق، توییتر نیز امروز در آپدیت جدید اپلیکیشن خود، این گزینه را در اختیار کاربران iOS توییتر قرار داد.

کاربران با فعال کردن قابلیت «ردیابی اپلیکیشن» می‌توانند نسبت به «تبلیغات مربوط» در اپلیکیشن توییتر، اجازه دسترسی دهند. نسخه ۸.۶۵ اپلیکیشن توییتر هم‌اکنون در فروشگاه اپ استور در دسترس قرار گرفته است. نحوه کار اپ به این صورت است که پس از نصب بروزرسانی و ورود به برنامه توییتر، از کاربران درباره نحوه فعال‌سازی App Tracking سوال پرسیده می‌شود.

کاربران می‌توانند با فعال کردن این قابلیت، بسته به نوع موضوعاتی که دنبال می‌کنند، تبلیغات مرتبط با محتوای مورد نظر خود را دریافت کنند. در توضیحات این قابلیت آمده است:

گزینه‌های بیشتر برای تبلیغات مرتبط در iOS ۱۴.۵ در نظر گرفته شده است. با اجازه دادن به توییتر برای پیگیری داده‌های شرکت‌های دیگر مانند گردش در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن، تبلیغات مرتبط در این دستگاه انجام می‌شود. شما می‌توانید نسبت به اجازه ردیابی در iOS تصمیم‌گیری کنید. همچنین، می‌توانید بعدا از طریق تنظیمات دستگاه خود، دسترسی به داده‌ها را تغییر دهید.

بعد از فشردن دکمه Continue در اپلیکیشن، کاربر به فهرست Tracking تنظیمات iOS هدایت خواهد شد. در آنجا کاربران می‌توانند پیگیری و ردیابی داده در اپلیکیشن توییتر را فعال یا غیرفعال کنند. لازم به ذکر است، قابلیت ردیابی در برنامه‌های شخص ثالث، به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.

با قابلیت App Tracking Transparency، اپلیکیشن‌ها دیگر نمی‌توانند کاربران را بدون درخواست اولیه از آنها در سایر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها ردیابی کنند. این شرکت‌ها با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده، بدون اجازه اولیه نسبت به نمایش تبلیغات مرتبط با موضوعات مورد نظر کاربر اقدام می‌کردند. براساس تحقیقات انجام شده، تعداد کمی از کاربران به برنامه‌ها اجازه ردیابی به اپلیکیشن‌ها را داده‌اند.

البته این قابلیت جدید iOS برای برخی کاربران در دسترس قرار نگرفته است. اپل با وجود اینکه نسخه ۱۴.۵.۱ iOS را برای برطرف کردن این مشکل منتشر کرده است، اما همچنان بعضی کاربران اعلام کرده‌اند هنوز به این قابلیت دسترسی ندارند.

ارسال نظر