اقدام جدید توییچ در مورد موسیقی‌های غیرمجاز

اخیرا شرکت توییچ به علت عدم جلوگیری از انتشار موسیقی‌های بدون مجوز در پلتفرم خود با مشکلاتی مواجه شده است. حال این شرکت قصد دارد سخت‌گیری بیشتری نسبت به محتوای غیرمجاز از خود نشان دهد. 

اقدام جدید توییچ در مورد موسیقی‌های غیرمجاز

شرکت توییچ در ماه‌های اخیر به دلیل عدم جلوگیری از انتشار محتوای برخی کاربران همراه موسیقی‌های غیرمجاز و بدون اجازه سازنده با انجمن ناشران موسیقی ملی درگیر شده است. همین امر باعث شده تا در روزهای اخیر بسیاری از کاربران نتوانند حتی از موسیقی‌های قابل انتشار به راحتی استفاده کنند.

طبق گزارشات منتشر شده توسط یکی از ناشران فضای مجازی سرویس پخش بازی‌های ویدیویی آمازون در گذشته یک قرارداد مالی با انجمن "NMPA" داشته است اما به نظر می‌رسد برخی کاربران برخلاف قرارداد توییچ اقدام به استفاده از موسیقی‌هایی کرده‌اند که سازنده مجوزی برای انتشار آنها در توییچ صادر نکرده است.

حال توییچ طی جدیدترین اقدام خود طی یک ایمیل به تولیدکنندگان محتوای شبکه خود اعلام کرده است که آنها از این به بعد می‌توانند در صورت مشاهده محتوای غیرمجاز (پخش ویدیو و موسیقی بدون اجازه سازنده اصلی) اقدام به گزارش کردن آنها کنند.

در مقابل این پلتفرم با بررسی دقیق سوابق کاربر خاطی اقدامات مختلفی همچون نمایش یک پیام هشدار برای وی یا حذف بخش‌هایی از ویدیو که شامل محتوای غیرمجاز می‌شود انجام خواهد داد.

به گفته برخی منتقدان این اقدام توییچ به کاربران یک فرصت‌های مختلفی می‌دهد تا از انتشار محتوای بدون مجوز خودداری کنند و در صورت تکرار اشتباهات حساب کاربری فرد برای همیشه مسدود خواهد شد.

گفته می‌شود سیستم اعلان هشدار و تنبیه کاربر می‌تواند روی رفتار کاربران بسیار تأثیرگذار باشد. حال باید دید این سرویس پخش ویدیو محبوب چطور از بروز مشکلات گذشته جلوگیری خواهد کرد.

آیا شما هم یکی از کاربران توییچ هستید؟ به نظر شما سخت‌گیری‌های جدید این شبکه اجتماعی تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را پیرامون استفاده از توییچ با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر