جاروبرقی جدید پاناسونیک ایربادها را از بین ریل های قطار بر می دارد

رسانه کلیک - کمپانی پاناسونیک با همکاری گروه راه آهن شرقی ژاپن یک جاروبرقی جدید را به وجود آورده که می تواند ایربادهای گران قیمت را از بین ریل های قطار به بیرون بکشد.

جاروبرقی جدید پاناسونیک ایربادها را از بین ریل های قطار بر می دارد

همانطور که می دانید گم شدن ایربادهای بی سیم گران قیمت در متروها یا بین ریل های قطار، یک معضل بزرگ و مشترک برای صاحبان این دستگاه های کوچک به شمار می آید. اما به نظر می رسد که کمپانی پاناسونیک بالاخره فکری برای این مشکل کرده و در حال ساخت وسیله ای است که می تواند ایرپادها را پیدا و بازیابی کند. این کمپانی با همکاری گروه راه آهن شرقی JR ژاپن یک دستگاه جاروبرقی بی سیم را به وجود آورده اند که می تواند سریعا ایربادها را از بین ریل ها بردارد.

طبق گزارش رسانه خبری ژاپنی JiJi Press، مسئولین راه آهن معمولا از یک گیره مکانیکی برای برداشتن اجسام گمشده مثل کفش یا اشیاء بزرگ تر استفاده می کنند. اما ایربادهای بی سیم آنقدر کوچک هستند که نمی توان آن ها را به وسیله گیره معمولی برداشت. خوشبختانه جاروبرقی جدید پاناسونیک با داشتن لوله های باریک به اندازه انگشت، قادر به مکش این دستگاه های کوچک از بین ریل های قطار یا مترو است. جالب اینکه ایربادها به درون جاروبرقی راه پیدا نمی کنند، بلکه توسط لوله ها نگه داشته می شوند.

طبق گزارش گروه راه آهن شرقی JR، بین ماه های ژوئیه تا سپتامبر، 950 ایرباد در 78 ایستگاه قطار بر اثر بی احتیاطی یا هر دلیل دیگری به داخل ریل ها انداخته شده اند. بر اساس گفته کارمندان راه آهن، این دستگاه های کوچک باید پس از اعزام یا رسیدن آخرین قطار، از بین ریل ها برداشته شوند که کار بسیار طاقت فرسایی به شمار می آید.

مشکل افتادن ایربادها در خطوط قطاری تنها محدود به کشور ژاپن نیست. در ایالات متحده خصوصا کلان شهر نیویورک نیز مسافران دائما از این موضوع شکایت کرده و انتظار دارند که مسئولین ایستگاه ها به نحوی ایربادهای گران قیمت آن ها را از بین ریل های تنگ قطار بازیابی کنند. یکی از کارمندان MTA در مصاحبه ای با NY Post گفته که این مشکل هر روز اتفاق می افتد و درست در هفته پیش، من باید جلوی شخصی را می گرفتم که می خواست برای برداشتن ایربادهای خود به میان ریل ها برود. حال به نظر می رسد که با عرضه جاروبرقی جدید پاناسونیک ، امنیت جانی برخی مسافرین در راه آهن نیز افزایش پیدا خواهد کرد!

ارسال نظر