اعتراض بزرگ ترین رقیب هواوی به ممنوعیت زیرساخت‌های این شرکت در سوئد

رسانه کلیک - شرکت اریکسون که بزرگ ترین رقیب هواوی در کشور سوئد است، اکنون نسبت به ممنوعیت استفاده از زیرساخت های هوآوی در این کشور اعتراض کرده است و این موضوع را خطری برای اقتصاد توصیف کرده است. 

اعتراض بزرگ ترین رقیب هواوی به ممنوعیت زیرساخت‌های این شرکت در سوئد

بیش از یک سال است که هواوی مورد هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است و این تحریم‌ها بخش تلفن همراه و تجارت زیرساخت‌های شبکه هواوی را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، آمریکا کشورهای متحد خود مانند انگلستان، ایتالیا و... را تحت فشار قرار داده است تا از زیرساخت‌های هواوی برای شبکه های 5G استفاده نکنند.

اکنون، یکی از رقبای بزرگ هواوی در زمینه تولید زیرساخت های ارتباطی با ممنوعیت این شرکت در کشور سوئد مخالفت کرده است. Borje Ekholm، مدیر اجرایی اریکسون، به فایننشال تایمز گفت که این ممنوعیت در کشور مادر اریکسون، رقابت آزاد را محدود کرده و منجر به تاخیر استفاده از شبکه 5G خواهد شد.

او گفته است: «من در دسته افرادی قرار می‌گیرم که معتقدند رقابت باعث می شود ما شرکت بهتری داشته باشیم. این ممکن است در کوتاه مدت سخت باشد اما در بلند مدت باعث ایجاد نوآوری می شود و به ما کمک می کند تا محصولات بهتری برای مشتریان خود بسازیم.» همچنین به این موضوع اشاره کرده که با وجود رقابت بین شرکت هوآوی و اریکسون، این دو شرکت در زمینه استانداردهای شبکه با یکدیگر همکاری هم می‌کنند.

مدیرعامل اریکسون همچنین گفته است که اگر اروپا نتواند به سرعت از شبکه 5G بهره برداری کند، ممکن است از کشورهای دگیر عقب بیفتد. او گفت: «به شبکه 4G فکر کنید. آمریکایی ها و چینی ها سریع ترین نسخه 4G را ارائه می دهند و در حال حاضر اقتصاد تحت تسلط شرکت های آمریکایی و چینی است. بنابراین کاهش سرعت شبکه 5G خطری برای اقتصاد اروپا است و اروپا دوباره در معرض خطر عقب افتادن قرار دارد».

این اظهارات چند هفته بعد از اعلام ممنوعیت استفاده از زیرساخت های شبکه 5G متعلق به شرکت هوآوی در سوئد منتشر شد. آقای Ekholm اعلام کرده است که شبکه‌های تلفن همراه همیشه موضوع مورد بحث امنیت ملی است و مورد بررسی قرار می گیرند. با این حال، وی اظهار داشت که سوئد از سیاست اتحادیه اروپا در مورد شبکه های 5G که خواستار تعادل بین امنیت و رقابت است، دور شده است.

ارسال نظر