حمله پهپادی آمریکا در تلافی حمله داعش به فرودگاه کابل

به دنبال حمله تروریستی داعش به فرودگاه کابل و کشته شدن بیش از 179 نفر نظامی و غیرنظامی، ارتش آمریکا دست روی دست نگذاشته است. با گزارش حمله پهپادی آمریکا به داعش در افغانستان همراه ما باشید.

حمله پهپادی آمریکا در تلافی حمله داعش به فرودگاه کابل

حمله پهپادی آمریکا به داعش

همان‌طور که می‌دانید، بمب‌گذاری اخیر نزدیک فرودگاه کابل موجب کشته شدن بیش از 170 نفر شد. جالب اینکه طالبان نقشی در این بمب‌گذاری نداشته و در عوض داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است!

حمله اخیر داعش علاوه بر مرگ و جراحت شدید تعداد زیادی افغانی، موجب کشته شدن 13 سرباز آمریکایی و زخمی شدن 18 نفر از آن‌ها شده است.

رئیس‌جمهور بایدن در جواب این کشتار گفت: «ما نمی‌بخشیم، ما فراموش نمی‌کنیم. ما شما را شکار می‌کنیم و شما تاوان کار خود را پس می‌دهید.»

بایدن روز جمعه قول داد که این اقدام تروریستی را بدون پاسخ باقی نمی‌گذارد. به دنبال این وعده، ارتش آمریکایی در همان روز با یک حمله پهپادی علیه دولت داعش در افغانستان، کشتار 170 نفری را تلافی کرده و ظاهرا به هدف موردنظر رسیده‌اند.

بیل اوربن، سخنگوی ارتش آمریکایی در بیانه‌ای گفت: « نیروی نظامی آمریکا امروز (جمعه، 27 اوت 2021) عملیات هوایی ضد تروریستی خود علیه طراح برنامه‌های داعش را به انجام رساند. این یورش هوشمند در ولایت ننگرهار افغانستان رخ داده و نشانه‌های اولیه به کشته شدن هدف اشاره می‌کنند. هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات غیرنظامی در دسترس نیست.»

یک مقام ناشناس آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که یک پهپاد جنگی به خاورمیانه فرستاده شده و هدف خود، یعنی طراح حملات آینده داعش را کشته است. این پهپاد علاوه بر طراح، سایر وابستگان داعشی را مورد حمله قرار داده است.

ارسال نظر