خروج توئیتر از توافق با اتحادیه اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که توئیتر از توافق اتحادیه اروپا برای مبارزه با اطلاعات نادرست خارج شده است.

خروج توئیتر از توافق با اتحادیه اروپا

توئیتر مانند بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین دیگر، آیین نامه رفتار داوطلبانه اتحادیه اروپا را در برابر اطلاعات نادرست امضا کرده است، اما دیگر نمی‌خواهد از آن پیروی کند.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، توئیتر از توافق اتحادیه اروپا برای مبارزه با اطلاعات نادرست در اینترنت خارج می‌شود. تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در توئیتی اعلام کرد که این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به آیین نامه رفتار داوطلبانه پشت می‌کند. او نوشت: اما تعهدات باقی می‌ماند.

وی افزود: فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) از ۲۵ اوت اجباری خواهد بود. تیم‌های ما آماده اجرا خواهند بود.

آیین نامه رفتار داوطلبانه اتحادیه اروپا شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا در برابر انتشار اطلاعات نادرست اقدام کنند و به طور منظم در مورد پیشرفت گزارش دهند. از جمله موارد دیگر، مسئله تعداد حساب‌های جعلی ایجاد و استفاده شده مطرح است یا اینکه چگونه بررسی‌های واقعیت بر انتشار اطلاعات نادرست تأثیر گذاشته است. علاوه بر توییتر، شرکت‌هایی که این کد را امضا کرده‌اند شامل گوگل، تیک‌تاک، مایکروسافت و شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام متا هستند.

پیش ازاین علائمی ظاهر شده بود که نشان می‌داد توئیتر آمادگی انجام تعهدات خود را ندارد. در ماه فوریه، کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش‌هایی درباره نحوه اجرای قوانین توسط پلتفرم‌های آنلاین منتشر کرد. مقامات بروکسل در آن زمان اعلام کردند که گزارش توئیتر از گزارش‌های دیگر عقب مانده است. بر اساس اطلاعات این نهاد اروپایی آنچه ارائه شده حاوی اطلاعات کمی است و هیچ داده هدفمندی ندارد.

قانون خدمات دیجیتال (DSA) همچنین در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم‌ها محتوای غیرقانونی در سایت‌های خود را سریع‌تر حذف می‌کنند. این الزامات در سراسر اتحادیه اروپا از اواسط فوریه ۲۰۲۴ و حتی زودتر برای پلت فرم‌های به ویژه بزرگ اعمال می‌شود. تخلفات می‌تواند منجر به جریمه تا شش درصد از فروش سالانه شود.

توئیتر از جمله شرکت‌های فناوری به شمار می‌رود که طی چارچوب‌های نظارتی اتحادیه اروپا تحت سخت‌ترین بازبینی و نظارت بر پلتفرم‌های دیجیتال قرار خواهد گرفت. پیش از این هشدار‌هایی نیز در مورد اینکه این شرکت برای مواجهه با قوانین جدید آماده نیست به صاحب این پلتفرم یعنی ایلان ماسک داده شد.

ایلان ماسک شرکت توئیتر را در نوامبر سال ۲۰۲۲ خریداری کرد. از آن زمان تاکنون این شرکت به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ تحت نظارت اتحادیه اروپا قرار دارد؛ بنابراین رعایت تدابیری مانند انتشار حسابرسی‌ها نشان دهنده پایبندی به قوانین این اتحادیه خواهد بود.

پیش از این هشدار‌هایی به صورت مکرر به توئیتر در رابطه با عدم آمادگی لازم این پلتفرم برای قوانین جدید داده شده است. زیرا در صورت نقض قوانین مبلغ ۶ درصد از درآمد جهانی این شرکت دریافت خواهد شد و در صورت ادامه بصورت تعلیق در خواهد آمد. از زمان مالکیت ماسک تاکنون نیروی کار توئیتر از ۷۵۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر کاهش یافته است. این موضوع ترس از کاهش استاندارد‌های نظارت و قابلیت پایبندی به قوانین را افزایش داده است.

گفتنی است که در نوامبر سال گذشته میلادی یکی از کمیسر‌های بازار اتحادیه اروپا در مورد قرارگیری توئیتر در معرض عدم پایبندی به قوانین این اتحادیه هشدار داده بود.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر