اینترنت ماهواره‌ای استارلینک وارد فاز بعدی می‌شود

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس به تازگی اعلام کرده است سرویس اینترنتی استارلینک ماه آینده از فاز بتای عمومی خارج شده و در اختیار افراد بیشتری قرار می‌گیرد. 

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک وارد فاز بعدی می‌شود

خروج سرویس استارلینک از فاز بتای عمومی

ایلان ماسک روز جمعه و در پاسخ به یکی از کاربران توییتر، از خروج سرویس استارلینک از فاز بتای عمومی در ماه اکتبر (مهر تا آبان) خبر داد. البته فراموش نکنیم ماسک سابقه خوبی در برآورده کردن به موقع وعده‌های خود ندارد و با توجه به اینکه کمتر از 15 روز به ماه اکتبر باقی مانده، بعید نیست این وعده نیز عملی نشود.

ماسک پیش از این گفته بود حدود 1800 ماهواره در مدار نزدیک به زمین مستقر خواهند شد تا عموم مردم امکان استفاده از سرویس اینترنتی استارلینک را داشته باشند؛ هرچند که وی هیچ‌گاه به جزییات این طرح اشاره‌ای نکرد. طبق ادعای اسپیس ایکس، شرکت ماه مه بیش از 500 هزار سفارش جدید از کشورهای مختلف داشته است.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، ماسک در پاسخ به سؤال کاربر توییتر که گفته بود «استارلینک کی از فاز بتا خارج می‌شود؟» نوشته است: «ماه آینده!»

اوایل ماه اوت بود که تست سرعت Ookla نشان داد اینترنت استارلینک بسیار سریع‌تر از سرویس‌های ماهواره‌ای فعلی مثل هیوزنت و وایاست است. متوسط سرعت بارگیری استارلینک در ایالات متحده در سه‌ماهه دوم سال 2021 از مرز 97 مگابیت بر ثانیه نیز عبور می‌کند. حال آنکه این رقم برای اینترنت هیوزنت و وایایست به ترتیب معادل 19.73 و 13.13 مگابیت بر ثانیه است.

علاوه بر این، ماسک اواخر ماه اوت اعلام کرد شرکت حدود 100 هزار ترمینال کاربری را در 14 کشور مختلف ارائه کرده است؛ بدان معنا که اسپیس ایکس در کمتر از یک ماه موفق شده 10 هزار کاربر جدید را به مشتریان خود اضافه کند.

با این حال باید چند روز دیگر منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سرویس استارلینک واقعا از فاز بتای عمومی خارج خواهد شد یا وعده ماسک این بار نیز به تعویق می‌افتد.

ارسال نظر