خرید کمپانی MGM توسط آمازون به مبلغ ۹ میلیارد دلار

رسانه کلیک - اخیرا خبر یک پیشنهاد ۹ میلیارد دلاری به استودیوی MGM در فضای مجازی دست به دست شده است که مربوط به خرید کمپانی MGM توسط آمازون می‌شود. 

خرید کمپانی MGM توسط آمازون به مبلغ ۹ میلیارد دلار

فیلم‌های معروفی همچون James Bond ،Rocky ،Stargate ،Robocop ،Legally Blonde و Vikings از جمله آثار مشهوری هستند که در صورت خرید کمپانی MGM توسط آمازون تمامی این آثار متعلق به این شرکت بزرگ خواهند شد.

گزارش‌های منتشر شده اخیر توسط وبسایت Variety نشان‌دهنده آن است که آمازون یک پیشنهاد ۹ میلیارد دلاری به استودیو قدیمی MGM داده است که البته ابتدا طبق ارزش‌گذاری‌های انجام شده اعلام شد که ارزش این شرکت بین ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. حال گفته می‌شود که شرکت مذکور امیدوار است بتواند معامله را با مبلغ ۹ میلیارد دلار به سرانجام برساند.

حقیقت داستان فروش این شرکت در حقیقت به ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. البته اطلاعاتی که امروز در گزارشات منتشر شده است، حاکی از انتظار مبلغ بالاتر این شرکت به جهت فروش استودیو خود است و گفته می‌شود وضعیت مذاکرات آمازون با MGM نامشخص بوده و ممکن است هیچ معامله‌ای صورت نپذیرد.

در ماه دسامبر، خبرگزاری گاردین اعلام کرد که استودیو دارای یک مجموعه از ۴۰۰۰ فیلم و ۱۷۰۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی است. به خصوص فیلم James Bond که از جمله مشهورترین آثار تاریخ سینما بوده، در این استودیو ساخته شده است.

محبوبیت این شرکت در حقیقت به تولیدات دیزنی و مارول مربوط بوده و به همین دلیل است که انتظارات مالی از لحاظ مبلغ فروش آن بالاتر از حد انتظاری است که کمپانی مثل آمازون قصد خرید چنین استودیویی را داشته باشد.

حال باید دید که آیا شرکت آمازون حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار برای خرید این کمپانی می‌شود یا خیر.

شما کدامیک از آثار استودیو MGM را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر