خودروهای فورد تا سال 2050 کربن تولید نخواهند کرد

رسانه کلیک - اخیراً شرکت خودرو سازی فورد سیاست‌های خود را برای کمک به محیط زیست منتشر کرده است و بر این اساس شرکت خودرو سازی فورد آخرین شرکتی است که اخیراً اعلام کرده است قصد دارد تا میزان کربن تولید شده توسط خودروهای خود را به صفر برساند.

خودروهای فورد تا سال 2050 کربن تولید نخواهند کرد

تا سال 2050 تمرکز شرکت خودرو سازی فورد بر روی 3 حوزه مهم یعنی مصرف خودروها، منبع سوخت و همچنین ارائه تسهیلات برای پروژه‌هایی که به این شرکت کمک می‌کنند تا میزان کربن تولیدی از خودروها را تا 95 درصد کاهش دهد، خواهد بود.

علاوه بر این قرار است تا سال 2035 نیروگاه‌های این شرکت به نحوی طراحی شوند که سوخت آن‌ها از منابع به غیر از سوخت فسیلی باشد. همچنین قرار است تا سال 2022 حدود 11.5 میلیارد دلار بودجه برای تولید خودروهای الکتریکی توسط این شرکت تأمین شود.

نکته جالب توجه این است که فورد در تلاش برای تعیین اهدافی است که با نتایج مطالعات دانشمندان در حوزه‌هایی که اول با شرکت و تولیدات آن رابطه مستقیم دارد، دوم میزان آلایندگی خودروهای این شرکت را بررسی می‌کند و سوم مربوط به تولید گازهای گلخانه‌ای توسط خودروهای این شرکت است، منطبق باشد. مدیریت و مطالعات مربوط به میزان آلایندگی خودروهای این شرکت بعد از فروش کار بسیار سختی است و باید دید این شرکت چگونه قرار است با چالش‌های منحصر به فرد این بخش برخورد کرده و با آن‌ها مقابله نماید.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، فورد یکی از شرکت‌های خودروسازی جاه طلب است و همواره به دنبال اهدافی خاص و بزرگ است. این شرکت بعد از انتشار گزارش‌های بسیار زیادی در مورد وضعیت وخیم آلودگی و هوا و افزایش روز به روز آن در کره زمین برنامه‌های خود برای مبارزه با این معضل جهانی بزرگ را اعلام کرده است. پیش از این شرکت‌هایی مثل Shell، BP، Delta و Formula 1 برنامه‌های خود را برای مبارزه با آلودگی هوا اعلام کرده بودند.

شرکت مایکروسافت نیز قصد دارد تا پروژه‌ای را آغاز کند که توسط آن میزان کربن تولیدی محصولات خود را به زیر صفر برساند. بسیاری از فعالان محیط زیست بر این باورند که این اتفاق بسیار دیر رخ داده است اما برخی دیگر هم می‌گویند دیر انجام دادن کاری بهتر از هرگز انجام ندادن آن است.

ارسال نظر