فراخوان 43 هزار خودروی برقی پورشه تایکان به دلیل نقص نرم افزاری

رسانه کلیک – شرکت پورشه حدود 43 هزار خودروی برقی تایکان را که قبل از ماه ژوئن در سراسر نقاط دنیا عرضه شده‌اند، به دلیل مشکل نرم‌افزاری فراخواند.

فراخوان 43 هزار خودروی برقی پورشه تایکان به دلیل نقص نرم افزاری

شرکت پورشه روز جمعه حدود 43 هزار خودروی برقی تایکان را به دلیل خطای نرم‌افزاری فراخواند. این خطا در کلیه اتومبیل‌هایی که تا ماه ژوئن تولید یا عرضه شده‌اند، وجود دارد. صاحبان خودرو می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین تعمیرگاه پورشه، به‌روزرسانی جدید را به صورت کاملا رایگان دریافت کنند.

تا کنون بیش از 130 گزارش مبنی بر مشکل نرم‌افزاری پورشه تایکان به دست شرکت رسیده که خوشبختانه در هیچ یک از آن‌ها اشاره‌ای به تصادف یا آسیب‌های جسمانی و مالی نشده است. طبق این گزارش‌ها، نیروی محرکه خودرو هنگام حرکت با سرعت‌های مختلف، بدون هیچ هشدار یا پیامی کاهش پیدا می‌کند. شش مورد از رانندگان نیز گفته‌اند پس از این واقعه، قادر به راه‌اندازی مجدد خودروهای خود نبوده‌اند. البته مشکل مذکور در مدل‌های جدیدتر کاملا برطرف شده است.

تایکان به عنوان نخستین خودروی مجهز به باتری شرکت پورشه، سال 2019 وارد بازار شد. این محصول در ایالات متحده طرفداران بسیاری پیدا کرد و حتی لقب بهترین خودرو سوپر اسپرت 2020 را نیز به خود اختصاص داد. وجود نقص نرم‌افزاری در پورشه تایکان آسیب چندان خاصی به اعتبار خودروساز آلمانی نزده اما دشواری و چالش‌هایی را که شرکت‌های بزرگ جهان هنگام ساخت اتومبیل‌های برقی دارند، به خوبی به تصویر می‌کشد.

کمانی تسلا نیز هفته گذشته مجبور شد سیصد هزار خودروی برقی را به دلیل مسائل امنیتی فراخوانی کند. ظاهرا سیستم کنترلی تسلا پس از بروز سانحه فعال و باعث می‌شود سرعت خودرو به صورت غیرمنتظره‌ای افزایش پیدا کند.

ارسال نظر