خودرو های فورد از سال ۲۰۲۳ بر روی Android Auto کار خواهند کرد

رسانه کلیک - با توجه به گزارشات منتشر شده، شرکت فورد با گوگل یک همکارژ مشترک را شروع کرده اند که باعث می شود خودرو های فورد در آینده از اندروید اوتو استفاده کنند.

خودرو های فورد از سال ۲۰۲۳ بر روی Android Auto کار خواهند کرد

به گفته رئیس فضای ابری گوگل در یک کنفرانس خبری مجازی، گوگل و فورد همکاری را آغاز کرده اند که نوید بخش تغییرات بزرگی در هر دو شرکت خواهد شد. وی افزوده است:« همکاری ما با یکدیگر باعث خواهد شد تا ابداعات فناورانه رنگ تازه ای به خود گرفته و تغییرات گسترده ای در حوزه خودرو سازی به وجود آید.»

وزیر شرکت فورد افزوده است:« این همکاری به نوسازی تجارت شرکت فورد سرعت می بخشد و از همه مهم‌تر به ما اجازه می دهد تا انتظارات مشتریان خود را حتی بیش از تقاضایشان فراهم کنیم.»

بعد از شش سال همکاری، کمپانی فورد، گوگل را بهترین گزینه به عنوان تامین کننده سرویس ابری نامیده است و از سال ۲۰۲۳، خودرو های فورد از اندروید اوتو بصورت از پیش نصب شده بر روی سیستم کار خواهند کرد که شامل برنامه هایی همچون گوگل مپس و دستیار صوتی گوگل می‌شود. البته برای کاربران آی او اس نگرانی وجود ندارد، زیرا پشتیبانی از اپل پلی و الکسای آمازون نیز همچنان وجود خواهد داشت و این همکاری لطمه ای به سرویس های دیگر نخواهد زد.

برنامه ریزی ها برای ایجاد این کار گروهی مشترک باعث می‌شود مرز های مدرنیزه کردن تجربه مشتریان در شخصی سازی، باز کردن قفل خودرو و کاهش میزان تصادفات را جا به جا خواهد کرد. به گفته وزیر شرکت فورد، یکی از استراتژی هایی که با تغییرات زیادی همراه خواهد شد، ارائه خدمات در خورده فروشی ها خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای این همکاری، اجازه به برنامه‌ سازان شخص ثالث است تا بتوانند سرویس‌های کاربردی و یا سرگرم کننده ای را به سیستم خودرو فورد اضافه کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق سیستم تحویل ابری بدانند که آخرین بار چه زمانی به نمایندگی مراجعه کردند و در آنجا تمام اطلاعات تعمیر و تغییرات خودرو خود را میتوانند مشاهده کنند. البته وزیر شرکت فورد تاکید کرده است که هیچ داده ای از اطلاعات مشتریان در فضای ابری برای برنامه های شخص ثالث قابل مشاهده نیست. از دیگر مزایای ادغام اندروید اوتو با فورد می‌توان به راهنمایی راننده جهت تعیین وقت برای یک ملاقات یا استفاده از فرمان های صوتی جهت سهولت کار ها در خودرو اشاره کرد.

ارسال نظر