خورشید گرفتگی حلقه آتش سال 2021 چه زمانی آغاز می‌شود؟

رسانه کلیک - خورشید گرفتگی حلقه آتش روز پنجشنبه 10 ژوئن رخ خواهد داد. این رخداد زیبا و هیجان انگیز را از دست ندهید.

خورشید گرفتگی حلقه آتش سال 2021 چه زمانی آغاز می‌شود؟

این کسوف از ایالات متحده، شمال کانادا، اروپا، شمال آسیا، روسیه و گرینلند قابل مشاهده خواهد بود. همچنین شما می‌توانید به صورت آنلاین از چند سایت پخش زنده مانند ناسا یا یوتیوب، آن را تماشا کنید و اگر در منطقه‌ای هستید که قابل مشاهده باشد و می‌توانید به بیرون نگاه کنید، از عینک مناسب برای محافظت از چشم خود استفاده کنید.

خورشید گرفتگی هنگام عبور ماه از مقابل خورشید، از منظر سیاره ما اتفاق می‌افتد. خورشید گرفتگی کامل - که نسبتا نادر است - هنگامی اتفاق می‌افتد که ماه تمام خورشید را بپوشاند. مدار ماه نسبت به خورشید کج می‌شود و همیشه کاملا تراز نیست.

خورشید گرفتگی حلقه آتش یا گرفتگی حلقوی زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در هنگام کسوف در دورترین نقطه از زمین باشد، بنابراین ماه کوچکتر از خورشید در آسمان به نظر می‌رسد و کل قرص خورشیدی را نمی‌تواند پوشش دهد و خورشید مانند یک حلقه سرخ آتشین نمایان می‌شود.

خورشیدگرفتگی حلقه آتش

خورشید گرفتگی چه ساعتی است؟

اولین مکانهایی که می‌توانید در آن، مرحله جزئی کسوف را مشاهده کنید، در ساعت 4:12 صبح به وقت گرینلند و استان‌های شمالی کانادا خواهند بود. کسوف تقریبا 3 دقیقه و 51 ثانیه طول خواهد کشید.

اگر به هر دلیلی نتوانید این کسوف را بصورت زنده تماشا کنید، خورشید گرفتگی بزرگتر سال 2021 - کسوف کامل در قطب جنوب و در برخی از نقاط آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس جنوبی - در 4 دسامبر رخ می‌دهد.

اخبار این خورشیدگرفتگی را با ما پیگیری کنید.

ارسال نظر