خیابان‌های شانگهای توسط AutoX به تاکسی خودران مجهز شدند

رسانه کلیک - شرکت AutoX با همکاری پلتفرم حمل‌ونقل علی‌بابا سرویس تاکسی خودران را به صورت عمومی در شانگهای چین عرضه کرد.

خیابان‌های شانگهای توسط AutoX به تاکسی خودران مجهز شدند

استارتاپ AutoX روبوتاکسی‌ها را در دسترس مشتریان شرکت‌های تاکسی اینترنتی یا به‌اصطلاح اشتراک سواری شانگهای قرار می‌دهد. این سرویس با سرویس تاکسی‌های خودران کمپانی Didi که آن را عنوان اوبر می‌شناسند، رقابت خواهد کرد.

سرویس تاکسی خودران ابتدا در منطقه ژیادینگ شهر شانگهای و با ناوگانی که از ۱۰۰ خودرو تشکیل شدند ارائه می‌شود. علی‌بابا نیز یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ این استارتاپ است. مسافران برای رزرو سفر باید از اپلیکیشن نقشه و حمل‌ونقل این شرکت یعنی AutoNavi استفاده کنند. استارتاپ AutoX در شهر شنژن قرار دارد و سال گذشته میلادی با پشتیبانی شرکت‌هایی مانند دانگ‌فنگ موتور و علی بابا توانسته است ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این استارتاپ برخی تغییرات را در روش سرویس‌دهی خود ایجاد کرده است. برای مثال مسافران پس از سوار شدن به خودرو نیازی به کار کردن با نمایشگر لمسی ندارند. اگر آن‌ها چهار رقم آخر شماره تلفن همراه خود را بیان کنند می‌توانند هویت خود را به‌وسیله سیستم تشخیص صدا تایید کنند تا هوش مصنوعی کارهای مربوط به سفر را انجام دهد. مسافران نیز می‌توانند مسیر رسیدن به مقصد را روی نمایشگر درون خودرو مشاهده کنند.

رقیب اصلی سرویس روبوتاکسی، سرویس تاکسی خودران شرکت Didi است که حدود ۲ ماه پیش در شهر شانگهای به صورت عمومی عرضه شد. این شرکت اهداف بزرگی دارد و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیون اتومبیل خودران را وارد خیابان‌ها کند.

می‌توان گفت که شانگهای اولین شهری است که مردم آن می‌توانند از قابلیت‌های تاکسی خودران استارتاپ AutoX استفاده کنند. این شرکت در حال آزمایش ماشین‌های خودران در شهرهای شنژن، ووهان، واها و چندین شهر دیگر خارج از چین است و در ماه‌های آینده سرویس تاکسی خودران را به شکل عمومی در آنها ارائه می‌کند.

ارسال نظر