درخواست 165 شرکت برای اعمال اقدامات ضد انحصاری سختگیرانه علیه Google

رسانه کلیک - 165 شرکت برجسته آمریکایی و اروپایی در نامه‌ای به اتحادیه اروپا، خواستار اعمال اقدامات ضد انحصاری سختگیرانه علیه Google شدند.

درخواست 165 شرکت برای اعمال اقدامات ضد انحصاری سختگیرانه علیه Google

گروهی متشکل از 165 شرکت و نهاد صنفی خواستار برخورد جدی و اعمال اقدامات ضد انحصاری سختگیرانه علیه Google شدند و اظهار داشتند که این غول موتور جستجوی ایالات متحده یه شکل ناعادلانه‌ای از خدمات خود در جستجوی وب پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز ، این گروه شامل شرکت‌هایی از ایالات متحده و انگلیس و سایر شرکت‌ها از بیش از 21 کشور مختلف اروپایی است. شرکت‌های مذکور در اوایل این هفته نامه مشترکی به مارگرت وستاگر رئیس اتحادیه اروپا ارسال کردند. در این نامه، این شرکت‌ها ابراز داشتند كه گوگل از نظر نمایش و اولویت دادن به نتایج جستجو، به شکل ناعادلانه‌ای خدمات خود را از قبیل محل اقامت، مسافرت و مشاغل ارجح می‌داند و خواستار اقدام سریع علیه این شركت برای خاتمه دادن به این عمل شده‌اند.

البته گوگل این ادعاهای مربوط به طرفداری از خدمات خود را رد كرده است. این غول فناوری همچنین تاکید کرده است که کاربران در انحصار استفاده از خدمات این کمپانی نیستند و رقابت با خدمات گوگل تنها با یک کلیک در اینترنت قابل انجام است. طبق گفته‌های سخنگوی گوگل، "مردم انتظار دارند Google، مرتبط‌ترین و با کیفیت‌ترین نتایج جستجو را که می‌توانند به آنها اعتماد کنند برای آن‌ها نمایش دهد."

سخنگوی این کمپانی همچنین اظهار داشت: "مردم از ما انتظار ندارند ما شركت‌های خاص یا رقبای تجاری خود را بر دیگران ترجیح دهیم یا خدمات مفید را كه باعث ایجاد رقابت و رقابت بیشتر برای اروپاییان می شود متوقف كنیم." قابل ذکر است که وستاجر فقط در سه سال گذشته بیش از 8.25 میلیارد یورو (تقریباً 9.7 میلیارد دلار آمریکا) با تبلیغات علیه گوگل به دلیل سواستفاده از سلطه در بازار خود از طریق اندروید و سایر سیستم عامل ها سرمایه دربافت کرده است.

از شرکت‌های بزرگ عضو این گروه می‌توان به Yelp ،Expedia ،Trivago ،Kelkoo ،Stepstone و Foundem اشاره کرد که بخشی از بزرگترین کنسرسیوم برای ارسال نامه به رئیس رقابت اتحادیه اروپا برای این اقدام هستند. کمیسیون اروپا گفته است که نامه را دریافت کرده و پاسخ به آن در موعد مقرر ارسال خواهد شد. این کمیسیون همچنین در ادامه افزود که بازار مورد نظر را به دقت ارزیابی خواهد کرد تتا به طور دقیق و عادلانه حکم صادر شود.

در نامه ای تحت عنوان "مزایای غیرمنصفانه" ، این گروه غول جستجو را خطاب قرار داده و اظهار داشتند: «در حالی که ما برای بهترین تجربه مصرف کننده در بین خود رقابت می‌کنیم، یک رقیب مشترک وجود دارد که به طور عادلانه رقابت نمی‌کند - Google. از طریق ترجیح خدمات خاص خود در صفحات نتایج جستجوی عمومی خود با نمایش اشکال مختلف نتایج جستجوی تخصصی گروهی (اصطلاحاً OneBoxes) مزایای ناموجه‌ی را به دست می‌آورد.»

ارسال نظر