نصب ویندوز ۱۱ در دستگاه‌های قدیمی ممکن می‌شود

مایکروسافت قصد دارد امکان دسترسی دستگاه‌های بیشتری را به ویندوز ۱۱ ببخشد. در همین راستا این شرکت در جدیدترین آپدیت سیستم عامل خود پیش‌نیازهای نصب ویندوز ۱۱ را با طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارها همراه کرده است. 

نصب ویندوز ۱۱ در دستگاه‌های قدیمی ممکن می‌شود

کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است کاربران با کامپیوترهای خانگی قدیمی نیز می‌توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند.

طبق اعلامیه این شرکت، کاربرانی که از کامپیوترهایی با پردازنده‌های قدیمی و ضعیف استفاده می‌کنند امکان ارتقا سیستم خود به جدیدترین سیستم‌عامل کمپانی را خواهند داشت.

البته با اینکه سیستم‌های قدیمی می‌توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند اما به گفته این غول آمریکایی استفاده از نسخه جدید سیستم‌عامل شرکت برای آنها پیشنهاد نمی‌شود. دلیل این امر عدم پایداری نسخه نصب شده و ضعف در پردازش فایل‌های سیستمی است.

گفته می‌شود فرآیند ارتقا از ویندوز ۱۰ به ۱۱ بسیار ساده بوده و تمامی کاربران می‌توانند در زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۱ تنها با مراجعه به قسمت بروزرسانی کامپیوتر خود اقدام به دریافت و نصب آن کنند.

با توجه به گزارشات منتشر شده فهرست سخت‌افزاری قابل پشتیبانی از نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت با بسیاری از دستگاه‌ها سازگاری دارد. طبق لیست منتشر شده، سیستم کاربر باید حداقل از یک پردازنده ۶۴ بیت با سرعت کلاک ۱ گیگاهرتز ۲ هسته، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای خالی هارد بهره ببرد.

هم‌چنین مایکروسافت فهرست پردازنده‌هایی که ویندوز ۱۱ از آنها پشتیبانی می‌کند را بروزرسانی کرده است. بر این اساس پردازنده‌های اینتل X-Series و Xeon W-Series در کنار اینتل 7820HQ امکان برقراری ارتباط با نسخه جدید سیستم‌عامل شرکت را خواهند داشت.

بعلاوه طبق شایعات منتشر شده گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد با بروزرسانی نرم‌افزار سلامت کامپیوتر (PC Health) پردازنده‌های قابل پشتیبانی جدید را به آن اضافه کرده و به کاربران هشدار دهد برای نصب ویندوز جدید حتما باید گزینه "Secure Boot" مادربرد سیستم روشن باشد.

در صورت انتشار نسخه پایدار ویندوز ۱۱ آیا شما مایل به نصب آن هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: آموزش دانلود رایگان ویندوز ۱۱ | نسخه نهایی چه زمانی آماده می‌شود؟

ارسال نظر