دستگیری یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران حوزه فناوری در عربستان

رسانه کلیک - مقام های عربستان سعودی در نظر دارند به منظور کاهش اتکا خود به درآمدهای نفتی تا سال ۲۰۳۰، با هرگونه فساد با قاطعیت برخورد کنند. به تازگی دستگیری یکی از سرمایه‌گذاران حوزه فناوری به جرم فساد اداری در عربستان خبرساز شد.

دستگیری یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران حوزه فناوری در عربستان

شاهزاده ال ولید بن طلال، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیای فناوری اخیراً در این کشور به جرم پول‌شویی دستگیر و بازداشت شده است. وی یکی از سهام‌داران اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای است که در طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری عظیمی در شرکت‌های بزرگ از جمله اپل و لیفت انجام داده است.

این شاهزاده در سرنوشت توئیتر نیز نقش به سزایی داشته است. وی در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۰۰ میلیون دلار پول به این شرکت تزریق کرد که پس از پایه‌گذار این رسانه اجتماعی، دومین سهام‌دار بزرگ آن محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، صحت اتهامات وارده در حال حاضر معلوم نیست. عربستان سعودی یک سازمان مبارزه با فساد تشکیل داده که این سازمان تحت رهبری شاهزاده محمد بن سلمان اداره می‌شود. وی آشکارا به دنبال کسب قدرت از پدر پادشاه خود، ملک سلمان، قبل از کناره‌گیری از تاج و تخت بود. به‌رغم تغییراتی که در سیستم اداره حکومت عربستان روی داده، همچنان فساد اداری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این کشور است.

حال نمی‌توان تأثیر این اتفاق را بر سرمایه‌های ال ولید انکار کرد اما اگر این شاهزاده گناهکار شناخته شود، دیگر نمی‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش دهد که این امر قطعاً در حوزه مالی صنعت تکنولوژی تأثیر بسزایی می‌گذارد.

شایان ذکر است؛ بررسی ها نشان می‌دهد فساد اداری در عربستان بسیار شایع است و مقامات این کشور در حال چاره‌جویی برای رفع این معضل هستند.

ارسال نظر