دستگیری ۱۷ بلاگر که با دوربین مخفی مردم را می‌ترساندند

رییس پلیس تهران از دستگیری بلاگرهایی که با دوربین مخفی‌های غیرمجاز باعث وحشت و آزار و اذیت مردم می‌شدند خبر داد.

دستگیری ۱۷ بلاگر که با دوربین مخفی مردم را می‌ترساندند

دستگیری ۱۷ بلاگر که با دوربین مخفی باعث ترس و نگرانی مردم تهران می‌شدند

مدتی است شاهد دوربین مخفی‌هایی هستیم که در آن، بلاگرها مردم را می‌ترسانند و امنیت روانی مردم را به بازی می‌گیرند. این ویدیوها برای کسب درآمد و معروف شدن در فضای مجازی منتشر می‌شوند و مورد توجه بسیاری هم قرار می‌گیرند. اما حالا این بلاگرها شناسایی و دستگیر شده‌اند.

«سرهنگ داوود معظمی» رئیس پلیس فتا تهران، در این باره گفت: «تیمی از ماموران پلیس فتا وارد عمل شدند و با رصد اطلاعات هویتی و آدرس خانه متهمان را در تهران شناسایی کردند.»

«سردار رحیمی» رییس پلیس تهران نیز با اشاره به غیرمجاز و غیرقانونی بودن این اقدامات، تصریح کرد: «پلیس به شدت با افرادی که اقدام به انتشار کلیپ‌ها و تصاویر دوربین مخفی می‌کنند که در حقیقت بازی با اعصاب، امنیت و آرامش مردم و از مصادیق بارز جرم است برخورد کرده و در این زمینه 17 نفر دستگیر شدند.»

در ویدیوی منتشر شده از سوی رییس پلیس تهران، پلیس فتا می‌گوید این بلاگرها ۱۲ صفحه اینستاگرامی داشتند.

سردار رحیمی همچنین از اقدامات دیگر پلیس فتا، از جمله دستگیری 94 اوباش فضای مجازی، شناسایی و دستگیری ۱۵ متهم که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی رادیویی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند و دستگیری ۲ هکر و کلاهبردار در بستر شبکه‌های مجازی خبر داد.

بیشتر بدانید: هشدار مخابرات منطقه تهران در مورد پیامک و تماس تلفنی برنده شدن در قرعه کشی

در پایان باید پرسید، آیا چارچوب و قوانینی برای ساخت دوربین مخفی و شوخی با مردم و شهروندان وجود دارد؟ در این ویدیوها مرز شوخی و آزار شهروندانی که این روزها دغدغه‌های زیادی دارند کجاست؟ دوربین‌ مخفی‌های مجاز چه ملاک‌هایی را رعایت می‌کنند و جزای سازندگان دوربین مخفی‌های غیرمجاز چیست؟

منابع: همشهری، فارس، رکنا

ارسال نظر