دستیار صوتی هوشمند گوگل را به ویندوز، مک او اس و لینوکس خود بیاورید

رسانه کلیک - دستیار صوتی هوشمند گوگل در خیلی از دستگاه های دنیا وجود دارد، از تلفن های هوشمند گرفته تا دیگر محصولات قابل پشتیبانی از این پلتفرم هوشمند.

دستیار صوتی هوشمند گوگل را به ویندوز، مک او اس و لینوکس خود بیاورید

در این مطلب قصد داریم تا به شما نرم افزاری معرفی کنیم که از طریق آن بتوانید راه دستیار صوتی هوشمند گوگل را به سیستم های دیگری همچون کامپیوتر های خانگی، مک او اس و سیستم عامل لینوکس باز کنید.

گوگل هنوز برنامه ای برای اجرای دستیار خود در سیستم عامل های مایکروسافت و مک او اس معرفی نکرده است. اما به لطف یک توسعه دهنده نرم افزار با نام ملوین آبراهام، حال ما میتوانیم از این پلتفرم بصورت غیر رسمی در دسکتاپ خود استفاده کنیم.

آقای ملوین با ساخت یک کلاینت مخصوص به کاربران این اجازه را میدهد تا بتوانند از خدمات دستیار گوگل در دسکتاپ خود استفاده کنند. برای شفاف سازی باید بگوییم که این برنامه تحت وب بصورت غیر رسمی توسعه داده شده است و هرگونه استفاده از آن تحت مسئولیت کاربر است. اما امتحان کردن این سرویس کاربردی در دسکتاپ ارزشش را دارد.

از آنجایی که این برنامه تحت وب بصورت رسمی منتشر نشده است، آماده سازی آن برای استفاده کمی زمانبر است.

برای اینکار، ابتدا به این لینک مراجعه کرده سپس اقدام به ورود به اکانت فضای ابری گوگل کنید. در این زمان شما در اصل یک پروژه در حساب ابری گوگل خود ثبت می کنید تا بتوانید از API دستیار این شرکت استفاده کنید که البته این قضیه خلاف قوانین گوگل به حساب می آید. به همین منظور امکان دارد هر لحظه دسترسی به این کلاینت را از دست بدهید. اگر با موفقیت مراحل نصب را به پایان رسانده باشید، این دستیار هوشمند عملکرد بسیار خوبی را به شما ارائه خواهد داد از جمله توانایی اجرای برنامه های مختلف و تغییر پوسته آن ها. شاید این عالی به نظر نیاید اما این ویژگی می تواند برای بسیاری از کاربران بسیار مفید واقع شود. البته امکانات مورد استفاده در این دستیار، تنها به اجرای برنامه ها محدود نمی شود و شما از طریق این دستیار می توانید به بررسی وضعیت آب و هوا و روشن و خاموش کردن چراغ های خانه خود و دیگر وسایل هوشمند خانه بپردازید.

به نظر می رسد که ساخت این کلاینت شرکت گوگل را برای ساخت یک برنامه رسمی مورد استفاده در سیستم عامل های مختلف همچون ویندوز ترغیب کند.

ارسال نظر