دستیار صوتی گوگل به‌زودی مجهز به حالت مهمان می‌شود

رسانه کلیک - گوگل در وبلاگ خود اعلام کرده است که تا چند هفته آینده، حالت جدیدی به نام حالت مهمان به دستیار صوتی گوگل اضافه می‌شود. در این حالت، تعاملات با دستیار گوگل در اکانت گوگل شما ذخیره نمی‌شود. 

دستیار صوتی گوگل به‌زودی مجهز به حالت مهمان می‌شود

دستیار صوتی گوگل روی بسیاری از دستگاه‌ها، از گوشی‌های هوشمند تا اسپیکرهای هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد. از زمانی که کمپانی گوگل این دستیار را معرفی کرد، قابلیت‌های زیادی مانند پشتیبانی از صداهای مختلف به آن اضافه شده است. اکنون این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد یک حالت مهمان به این دستیار مجهز به هوش مصنوعی خود اضافه کند.

در این پستی که گوگل در وبلاگ خود منتشر کرده، نوشته شده است که این قابلیت تا چند هفته آینده منتشر خواهد شد. در حالت مهمان، تعاملاتی که با دستیار صوتی شما صورت می گیرد، در اکانت گوگل شما ذخیره نمی‌شود. این حالت می‌تواند مرتبط با حالت ناشناس یا incognito در مرورگر گوگل کروم باشد. گوگل می‌گوید که کاربران می‌توانند با یک فرمان صوتی، این حالت جدید را فعال کنند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند از دستیار صوتی گوگل بخواهند که آخرین درخواست آن‌ها را از اکانت گوگل‌شان حذف کند. اگر این درخواست‌ها زیاد شود، حذف کردنشان به این روش کاری خسته‌کننده و سخت می‌شود. اما با استفاده از حالت مهمان، دیگر این مشکلات پیش نمی‌آید.

همچنین گوگل در این پست اعلام کرده است که از این به بعد، هشدارهای امنیتی مهم را دیگر برای کاربران ایمیل نمی‌کند و زمانی که در حال استفاده از اپلیکیشن هستید، به صورت مستقیم به شما هشدار می‌دهد. برای مثال اگر در حال استفاده از گوگل مپ هستید و یک هشدار امنیتی وجود دارد، یک آیکون قرمز چشمک‌زن کنار عکس پروفایل گوگل مپ شما نمایش داده می‌شود تا متوجه هشدار شوید.

ارسال نظر