دلیل خرابی کارت گرافیک EVGA RTX 3090 انویدیا حین اجرای بازی New World

بلند شدن دود سیاه از کارت‌های گرافیک ۱۰۰ میلیونی EVGA RTX 3090 حین بازی New World به کابوس خریداران تبدیل شده است. شرکت EVGA دلیل اصلی خرابی کارت گرافیک EVGA RTX 3090 را منتشر کرد.

دلیل خرابی کارت گرافیک EVGA RTX 3090 انویدیا حین اجرای بازی New World

کارت گرافیک EVGA RTX 3090 یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار است.

هرچند مدتی است که خریداران این کارت گرافیک از خرابی و سوختن آن گزارش‌هایی را منتشر کردند. این شد که EVGA RTX 3090 تحقیقات گسترده خود را در این زمینه شروع کرد.

مشکل از جایی شروع شد که تعداد بالایی از خریداران کارت گرافیک EVGA RTX 3090 از سوختن این کارت گرافیک حین بازی New World گزارش‌هایی به شرکت سازنده ارسال کردند. گویا بازی New World به قاتل کارت گرافیک گران‌قیمت آنها تبدیل شده است!

دلیل اصلی سوختن کارت گرافیک EVGA RTX 3090 حین اجرای New World، عدم ارائه قابلیت تنظیم نرخ فریم در منوی اصلی بازی بود که این باعث سوختن کارت گرافیک در نرخ فریم بالا می‌شد.

گزارش‌های مشابه دیگری از کارت گرافیک‌های رادئون و بر پایه ریزمعماری Ampere هم منتشر شد.

دلیل خرابی کارت گرافیک EVGA RTX 3090 انویدیا حین اجرای بازی New World چیست؟ بازی New World بسیاری از کارت گرافیک‌های بر پایه ریز معماری Ampere را به این حال و روز انداخت!

از آن به بعد، آمازون منوی محدودکننده نرخ فریم را به بازی New World اضافه کرد. این کار، گزارش خرابی کارت‌های EVGA RTX 3090 را به طرز محسوسی کاهش داد. شرکت EVGA کارت‌های جدیدی را جایگزین کارت‌های سوخته به صاحبان آنها ارسال و کارت‌های خراب را برای بررسی های اشعه ایکس جمع‌آوری کرد.

در ابتدا بسیاری علت خرابی را کنترلر فن کارت عنوان می‌کردند که به تازگی یک سخنگوی شرکت EVGA این نظریه را کامل رد کرد.

به گفته مسئولین این شرکت، برخی نرم افزارهای ترد پارتی مثل HWinFO و GPU-Z گزارش غلطی از خرابی میکرو کنترلر فن کارت منتشر می‌کردند. این گزارش به دنبال صدای باس i2c کارت گرافیک منتشر می‌شد.

نرم‌افزار انحصاری خود EVGA، یعنی Precision X1، اما چنین گزارشی را ارائه نمی‌کرد. با این وجود EVGA آپدیتی برای میکرو کنترلر فن این کارت در دسترس قرار داد.

پس از تحقیقات و بررسی های EVGA، علت اصلی خرابی کارت‌های گرافیک EVGA RTX 3090 لحیم کاری ضعیف اطراف ترانزیستور ماسفت (MOSFET) اعلام شد.

کمپانی EVGA همچنین اعلام کرد که این مشکل فقط در تولیدات اولیه کارت گرافیک EVGA RTX 3090 در سال 2020 وجود دارد.

این کمپانی عدد دقیقی از تعداد کارت‌های معیوب منتشر نکرد؛ فقط اعلام کرد که این تعداد از یک درصد کارت گرافیک‌هایی که از این مدل فروخته، کمتر است.

ارسال نظر