دوج کوین چیست و از کجا آمد؟ | بامزه‌ترین ارز دیجیتال!

رسانه کلیک – اگر با ارزهای دیجیتال سروکار داشته باشید، حتما نام دوج کوین را شنیده اید و شاید برایتان سوال پیش‌آمده باشد که دوج کوین دقیقا چیست و از کجا آمده است؟ در این مطلب بامزه‌ترین ارز دیجیتال را که به عنوان یک شوخی آغاز شد، معرفی خواهیم کرد. همراه کلیک باشید.

دوج کوین چیست و از کجا آمد؟ | بامزه‌ترین ارز دیجیتال!

ارز دیجیتال دوج کوین چیست و چگونه ایجاد شد؟دوج کوین به ماه خواهد رسید!

دوج کوین (Dogecoin) یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم است اما با هر یک از این سکه‌های محبوب تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. دوج کوین در ابتدا به‌عنوان یک شوخی با هواداران ارزهای دیجیتال ایجاد شد و نام خود را از یک میم (لطیفه تصویری در اینترنت) محبوب گرفت.

علی‌رغم داستان شروع غیرمعمول آن، دوج کوین در سال 2021 محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده است و در هنگام نوشتن این مطلب در جایگاه ششمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.

جکسون پالمر (Jackson Palmer) که در آن زمان در شرکت Adobe کار می‌کرد، همراه با بیلی مارکس (Billy Marcus) دوج کوین را در اواخر سال 2013 ایجاد کردند. پالمر از یک میم معروف در آن زمان که برای توصیف یک سگ از نژاد شیبا اینو عمدا واژه Dog را به‌صورت Doge نوشته بود، برای نماد این ارز دیجیتال استفاده کرد.

پَت وایت (Pat White)، مدیرعامل شرکت Bitwave در این باره می‌گوید: «دوج در ابتدا ایجاد شد تا به بیت کوین ریشخند بزند.» در روزهای ابتدایی، جامعه‌ای از علاقه‌مندان اقدام به تبلیغاتی برای برجسته‌کردن دوج کوین کردند. برای مثال این هواداران بودجه‌ای را برای اعزام تیم ملی سورتمه‌سری جامائیکا به المپیک 2014 جمع‌آوری کردند و حامی مالی یک راننده NASCAR شدند.

بیشتر بخوانید: ریزش قیمت دوج کوین پس از تصادف ماشین مسابقه‌ای تحت حمایت این ارز دیجیتال

در اوایل سال 2021 دوج کوین در بخش WallStreetBets شبکه اجتماعی Reddit طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده بود و این هواداران قول داده بودند که قیمت دوج کوین را «به ماه» خواهند رساند.

امروز دوج کوین دیگر شوخی‌بردار نیست؛ در سال 2021 قیمت آن رشد باورنکردنی 5000 درصدی داشته و ارزش بازار آن در حال حاضر 30.37 میلیارد دلار است. ایلان ماسک دوج کوین را «ارز دیجیتال مردم» نامید و قول داد که یک توکن فیزیکی دوج کوین را روی ماه بکارد تا آرزوی هواداران این میم کوین بامزه به حقیقت بپیوندد.

اوج قیمت دوج کوین

دوج کوین در هنگام نوشتن این مطلب به قیمت 0.2331 دلار مبادله می‌شود با گردش حدود 130.32 سکه، ارزش بازار آن 30.37 میلیارد دلار است. اوج قیمت دوج کوین در تاریخ 8 ماه مه 2021 بود که این ارز دیجیتال به قیمت 0.713158 دلار مبادله شد. بیشترین ارزش بازار دوج کوین نیز در همان روز به میزان 94.7 میلیارد دلار بود. قیمت دوج کوین نسبت به اوج خود در ماه مه 68 درصد کاهش داشته است.

مشکل تورم دوج کوین چیست ؟

دوج کوین ممکن است برای پرداخت و خرید استفاده شود، اما به‌عنوان ذخیره ارزش استفاده چندانی ندارد. این بیشتر به این دلیل است که هیچ محدودیتی برای تعداد دوج کوین‌های ایجاد شده توسط استخراج وجود ندارد که به این معنی است که این ارز دیجیتال از نظر طراحی بسیار تورمی است. این بلاک چین با ایجاد میلیون‌ها سکه جدید به‌صورت روزانه به استخراجگران پاداش می‌دهد که باعث می‌شود افزایش قیمت دوج کوین در طی زمان ثبات نداشته باشد.

ازآنجاکه محدودیتی برای تعداد دوج کوین‌ها وجود ندارد و میلیون‌ها سکه جدید هر روز در بازارها منتشر می‌شوند، انگیزه بسیار کمی برای نگه‌داشتن این دارایی برای بلندمدت وجود دارد. برخلاف این میم کوین بامزه، بیت کوین به دلیل محدودیت 21 میلیونی که برای تعداد سکه‌های دارد، سرمایه‌گذاری بسیار مناسب‌تری است.

آیا دوج کوین بخریم؟

کسانی که دوج کوین را در اوایل سال 2021 یا پیش از آن خریداری کردند، سود بسیاری زیادی بردند، اما لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری در هر نوع ارز دیجیتال خطراتی را به همراه دارد و دوج کوین نه‌تنها استثنا نیست، بلکه ممکن است از بقیه ارزهای دیجیتال نیز پرخطرتر باشد.

خرید چندین سکه برای آشنایی با این سیستم و وارد شدن به حوزه دوج کوین ضرری ندارد، اما اصلا توصیه نمی‌شود که مقدار زیادی از پولی را که به‌سختی به دست آورده‌اید در یک ارز دیجیتال که به عنوان یک شوخی آغاز شد و مانند برخی ارزهای دیگر کاربردی ندارد، سرمایه‌گذاری کنید.

نظر شما راجع به دوج کوین چیست ؟ آیا شما تابه‌حال دوج کوین خریده‌اید یا قصد خرید آن را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر