دوربین سلفی پشت نمایشگر ابتکار جدید در گوشی های هوشمند

رسانه کلیک - نسل آتی گوشی‌های هوشمند احتمالا با فناوری دوربین سلفی پشت نمایشگر عرضه می‌شوند، چون از لحاظ تئوری، کیفیت تصاویر گرفته‌شده به‌وسیله آن‌ها بهتر است.

دوربین سلفی پشت نمایشگر ابتکار جدید در گوشی های هوشمند

مفهوم دوربین سلفی پشت نمایشگر و دوربین سلفی زیر نمایشگر

تصور طراحی نمایشگر بی‌حاشیه برای گوشی‌های هوشمند دیگر یک رؤیا نیست. محصولات آیفون و سامسونگ از طراحی حفره‌ای برای دوربین سلفی برخوردار هستند. علیرغم ضرورت این طراحی، کاربرد حداکثری از نمایشگر هدف مشترک بین تمام کمپانی‌های بزرگ سازنده گوشی به حساب می‌آید. این طراحی مطلوب هم‌اینک در حال توسعه است.

گوشی‌های متعددی با ماژول دوربین زیر نمایشگری در سال جاری عرضه می‌شوند. البته این فناوری برای دوربین‌های واقع در پنل پشتی لحاظ شده است. به همین خاطر، سازندگان گوشی‌های هوشمند به فکر ساخت محصولات خود با دوربین سلفی پشت نمایشگر افتاده‌اند.

گوشی‌هایی با دوربین زیر نمایشگر متفاوت با هندست هایی هستند که دوربین سلفی آن‌ها در پشت نمایشگر واقع شده است. این دو مفهوم با یکدیگر فرق می‌کنند!

جایگاه دوربین‌های سلفی در زیر نمایشگر یکسان با دوربین‌های جلویی حال حاضر است. آن‌ها به طور عمودی، اما درست در زیر صفحه اولد قرار می‌گیرند. در هنگام فعال شدن دوربین سلفی، لایه اولد دست از کار می‌کشد و به نور اجازه می‌دهد تا به سنسور دوربین برسد.

پس از عرضه گوشی ZTE Axon 20 در سال گذشته، کاربران چشم‌انتظار گوشی‌های بیشتری با دوربین‌های زیر نمایشگری هستند که گلکسی زد فولد 3 یکی از آن‌ها است. سامسونگ نام تجاری خاصی را برای این نوع دوربین‌ها تعیین کرده و به آن‌ها UPC (دوربین زیر پنل) می‌گوید.

لنز سلفی واقع در پشت نمایشگر

همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، قرار دادن دوربین جلویی پشت نمایشگر، مفهوم متفاوتی نسبت به فناوری زیرنمایشگری دارد. دوربین باز هم زیر نمایشگر قرار گرفته و همین امر کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

دوربین سلفی پشت نمایشگر اما در فناوری پشت نمایشگری، نور از لایه صفحه اولد عبور نمی‌کند. ماژول دوربین در این حالت خاص چرخانده می‌شود. به بیان بهتر، سنسور به طور افقی در پشت صفحه اصلی قرار گرفته است.

نور از طریق یک روزنه بسیار ریز به سنسور می‌رسد که در حاشیه باریک بالای گوشی تعبیه شده است. عملیات نور رسانی به‌وسیله فیبرهای نوری یا یک منشور صورت می‌گیرد. سایر دوربین‌های جاسازی‌شده در گوشی، یعنی لنز تله فتو و لنز پریسکوپی نیز از طریق منشور نور دریافت می‌کنند.

گفته می‌شود که قرار دادن دوربین جلویی در پشت نمایشگر، عملکرد بهتری در زیر نمایشگر دارد. فناوری دوربین سلفی پشت نمایشگر نیازی به حفره در صفحه اصلی نداشته و عکس‌برداری با لنز جلویی مستلزم الگوریتم‌های اصلاح‌کننده نیست. البته حاشیه بالایی ممکن است کمی ضخیم‌تر از قبل شود.

ارسال نظر