سال 2020 سال تغییرات؛ کارمندان فیسبوک و گوگل تا آخر سال دورکاری می‌کنند

رسانه کلیک - فیسبوک و گوگل در بیانیه‌ای اعلام کردند به کارمندان خود اجازه می‌دهند که تا پایان سال جاری میلادی به دورکاری از خانه ادامه دهند.

سال 2020 سال تغییرات؛ کارمندان فیسبوک و گوگل تا آخر سال دورکاری می‌کنند

این شرکت‌های بزرگ فناوری به دلیل شیوع ویروس کرونا دفاتر خود را تعطیل کرده و کارمندانشان از راه دور به فعالیت خود ادامه دادند. اکنون آن‌ها برنامه‌های خود برای بازگشایی مجدد دفترهای خود در آینده نزدیک را منتشر کرده‌اند.

گوگل ابتدا اعلام کرد سیاست دورکاری از خانه را تا اول ژوئن ۲۰۲۰ میلادی ادامه می‌دهد اما این شرکت اکنون قصد دارد تا سیاست دورکاری را گسترده‌تر کند. فیسبوک نیز اعلام کرده در ۶ جولای دفتر خود را باز می‌کند.

ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرد: «کارمندانی که حضورشان در دفتر کار نیاز است، می‌توانند از ماه جولای به سرکار بازگردند چراکه اقدامات ایمنی بیشتری در محل کار اجرا می‌شود.»

به گفته پیچای، بخش اعظم کارمندان که فعالیت‌هایشان از خانه قابل اجرا است، می‌توانند تا پایان سال به دورکاری از خانه ادامه دهند.

همزمان با انتشار بیانیه گوگل، فیسبوک نیز بیانیه‌ای مشابه منتشر کرده است.

سخنگوی فیسبوک در این باره گفت: «فیسبوک گام بعدی برای بازگشت به کار را برداشته است. امروز اعلام می‌کنیم هرکسی که قادر به انجام وظیفه خود از راه دور است، می‌تواند تا پایان سال به دور کاری ادامه دهد. همانطور که می‌دانید شرایط در حال تغییر است؛ زیرا کارمندان و خانواده‌هایشان باید تصمیم مهمی درباره بازگشت به کار بگیرند.»

فیسبوک هنوز مشغول بررسی آن است که از کدام کارمندان بخواهد در محل کار حاضر شوند.

این در حالی است که برخی از شرکت‌ها مشغول طراحی دوباره فضاهای ادارای هستند تا قوانین فاصله گذاری اجتماعی را لحاظ کنند. باید دید تصمیم جدید فیسبوک و گوگل در خصوص دورکاری بلند مدت، چه تاثیری بر روند کاری و برنامه‌های این دو شرکت بزرگ خواهد داشت.

ارسال نظر