رابط کاربری MIUI 12.5 توسط شیائومی بصورت جهانی معرفی شد

رسانه کلیک - بالاخره بعد از انتظارات فراوان، امروز شرکت شیائومی از رابط کاربری MIUI 12.5 بصورت جهانی رونمایی کرد. در نسخه جدید، بهبود های عمیق نرم افزاری صورت گرفته است.

رابط کاربری MIUI 12.5 توسط شیائومی بصورت جهانی معرفی شد

شرکت شیائومی امروز بعد از انتظارات فراوان از گوشی جدید خود با نام Mi 11 رونمایی کرد که از رابط کاربری MIUI 12.5 و مبتنی بر اندروید ۱۱ بهره میبرد. دقیقا مثل نسخه های پیشین، عملکرد سیستم در این نسخه بطور چشمگیری بهبود یافته است. شیائومی رونمایی از این رابط کاربری جدید را با بیان مبتنی بودن این نسخه بر اندروید ۱۱ شروع کرد که تمرکز آن بیشتر بر روی بهبود عملکرد CPU و مصرف کمتر از باتری دستگاه است. به ادعای این شرکت، مصرف هسته اصلی نرم افزار از حافظه ۲۰ درصد کاهش یافته است. این بدان معناست که رابط کاربری جدید ۲۲ درصد کمتر از پردازنده دستگاه استفاده میکند که باعث کاهش مصرف ۱۵ درصدی از باتری میشود. این شرکت خیلی از ویژگی هایی که در نسخه ۱۲.۵ چینی رام این شرکت معرفی کرده بود را در مراسم امروز مطرح نکرد. از جمله این ویژگی ها میتوان به +MIUI، صداهای طبیعت، ویبره های مخصوص، سوپر والپیپر بهبود یافته اشاره کرد.

موضوعی که امروز شیائومی درباره رابط کاربری جدید خود مطرح کرد، بهبود عملکرد و سرعت نرم افزار و باز طراحی ژست های حرکتی بود.

برخلاف نسخه های قبلی که زمان استفاده از ژست های حرکتی، تمام پردازش های آن بر روی یک هسته پردازنده انجام میشد، در نسخه جدید ژست های حرکتی بصورت جداگانه پردازش میشوند تا از مصرف بیش از حد پردازنده جلوگیری شده و سرعت کار با ژست های مختلف حرکتی، افزایش یابد.

نکته بعدی این است که در نسخه جدید کاربران می‌توانند برنامه های از پیش نصب شده بیشتری را حذف کنند. شیائومی برای توضیح بهتر این ویژگی، رابط کاربری جدید را با غول های دیگری همچون One UI 2.5 و iOS 14.2 مقایسه کرد که بیان کننده انعطاف پذیری بالا نسخه جدید MIUI در حذف برنامه های اصلی از پیش نصب شده بر روی گوشی است. در تصاویر زیر، برنامه های قابل حذف این نسخه جدید با دیگر رقبای خود مقایسه شده و به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر