پاریس برای ردیابی موتورهای پر سر و صدا از رادار استفاده می‌کند

شلوغی پایتخت هر کشور به واسطه وسایل نقلیه یکی از معضلاتی است که مردم ساکن این شهرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در همین راستا پاریس قصد دارد برای کاهش سر و صدای موتورسیکلت‌های شهر از رادارهای مخصوصی استفاده کند.

پاریس برای ردیابی موتورهای پر سر و صدا از رادار استفاده می‌کند

یکی از مشکلات اساسی زندگی در شهرهای بزرگ سر و صدای بی‌پایان وسایل نقلیه بخصوص موتورسیکلت‌ها است. حال مسئولین پاریس قصد دارند با قرار دادن رادارهای مخصوص در سراسر شهر اقدام به کاهش سر و صدای ایجاد شده کنند.

اما رادار صدا دقیقا چه کاربردی دارد؟ در حقیقت این رادارها با داشتن ۴ میکروفون می‌توانند میزان دقیق صدای تولید شده توسط موتورسیکلت افراد را شناسایی کرده و با ارسال پیامی فوری به دوربین‌های مداربسته تصویر وسیله نقلیه پر سر و صدا ثبت می‌شود.

البته معمولا موتورسیکلت‌های قابل فروش در اروپا همچون مدل Euro 5 از استانداردهای مختلفی به جهت کاهش سر و صدای محصول استفاده می‌کنند. بنابراین برنامه جدید پلیس راهنمایی و رانندگی پاریس شامل مالکان موتورهای جدید نخواهد شد و وسایل نقلیه قدیمی است که از استانداردهای شهری بهره‌مند نیستند.

این رادارها قرار است با نام "Medusa" بزودی پایتخت فرانسه را به محیطی آرام‌تر از قبل تبدیل کنند. به گفته یکی از مسئولین این کشور آغاز کار رادارهای تشخیص صدا از ۱۲ اکتبر خواهد بود.

به نظر شما استفاده از رادارهای "Medusa" می‌تواند راه‌حل مناسبی برای از بین بردن سر و صدای شهرهای پررفت و آمد شود؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر