رشد چشمگیر آلت کوین‌ها و تقلای بیت کوین برای عبور از 50000 دلار!

رسانه کلیک - بازار پررونق بیت کوین در حال تقلا برای عبور از 50000 دلار است، درحالی‌که رشد چشمگیر آلت کوین‌ها از جمله ADA، MATIC و کوین‌های بزرگ دیگر مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته‌اند.

رشد چشمگیر آلت کوین‌ها و تقلای بیت کوین برای عبور از 50000 دلار!

بیت کوین همچنان به دنبال رد شدن از این مرحله است اما در این حین، اتریوم و آلت کوین‌های دیگر پس از تنزل قیمت‌های اخیر پنجشنبه 13 ماه مه، بازگشت به نسبت بهتری داشتند.

دوج کوین نیز پس‌ازآن‌که کوین بیس اعلام کرد قرار است در ماه‌های آینده این ارز دیجیتال را در صرافی خود درج کند، سرمایه‌گذاران را با رشد 47 درصدی خود شوکه کرد. ( اضافه شدن دوج کوین به کوین بیس / درآمد کوین بیس در سه ماه اول سال خبرساز شد )

البته توییت ایلان ماسک (Elon Musk) نیز در این رشد بی‌تأثیر نبود. وی در توییت خود نوشت:

درحال همکاری با توسعه‌دهندگان دوج کوین برای بهبود کارایی سیستم تراکنش­ها هستم.

درحالی‌که آلت کوین‌های زیادی در بازه جبران قیمت بیت کوین رشد دورقمی را شاهد بودند، بیت کوین همواره در حوالی 50000 دلار سستی می‌کند. تعداد کیف پول‌های عظیمی که حداقل دارای 1000 بیت کوین هستند نیز نسبت به ماه گذشته 4.7 درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد این افراد در حال تبدیل سود خود به نقدینگی هستند و یا تصمیم دارند سرمایه­‌هایشان را به ارزهای دیگر منتقل کنند.

داده‌های به اشتراک گذاشته‌­شده توسط Cointelegraph Markets و TradingView نشان می‌دهد درحالی‌که بازیابی بیت کوین تقریبا بی‌سروصدا بوده است، تقاضا برای اتریوم منجر به رشد ۱۸ درصدی شد که در ۱۴ ماه مه به اوج یک‌روزه ۴۱۷۳ دلاری رسید.

داده‌های Glassnode نیز حاکی از آن است که تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل 32 اتریوم همواره به‌صورت یکنواخت در حال کاهش است که نشان می­‌دهد افراد کمتری علاقه‌مند به اعتباردهنده شدن در بلاک چین اثبات سهام (Proof-of-Stake) جدید این شبکه هستند.

درحالی‌که بحث در مورد حرکت بازار به‌سوی فصل آلت کوین‌ها (Altseason) و درست و غلط بودن این ادعا داغ است، ویژگی‌های فصل آلت کوین­ها، قیمت تقریبا ثابت بیت کوین و رشد چشمگیر آلت کوین‌ها است که منجر به جلب توجه سرمایه‌­گذاران به بازار آلت کوین­ها می‌شود؛ موضوعی که در نهایت تسلط بازار بیت کوین را کاهش خواهد داد.

یکی از ستارگان مشهور سال ۲۰۲۱، پولیگان (Polygon) با نماد تجاری MATIC است که با افزایش ۶۰ درصدی قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۱.۷۵ دلار یک رکورد جدید ثبت کرده است.

پروژه دیگری که پس از افت 13 ماه مه رشد 45 درصدی داشته iExec RLC با نماد تجاری (RLC) است. RLC یک شبکه پردازش مبتنی بر ابر غیر متمرکز است که در هفته گذشته پس‌ازآن‌که کوین بیس اعلام کرد این توکن را درج خواهد کرد، رشد چشمگیری داشت.

از نمادهای قابل‌ملاحظه دیگر نیز می‌­توان به افزایش قیمت 80 درصدی Ergo با نماد (ERG) و افزایش 48 درصدی قیمت Sora با نماد (XOR) که قیمت آن را مجددا به بالای 800 دلار رساند اشاره کرد.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارز دیجیتال 2.307 تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین 40.3 درصد است.

ارسال نظر