رشوه آمریکا به اپراتورهای برزیلی در راستای تضعیف هوآوی

رسانه کلیک - به گفته یکی از مقامات برزیلی، دولت آمریکا برای رقابت در زمینه فناوری و توسعه 5G به برخی از رقبای هوآوی کمک مالی می‌کند تا شرکت هوآوی را از عرصه رقابت حذف یا آن را تضعیف کند.

رشوه آمریکا به اپراتورهای برزیلی در راستای تضعیف هوآوی

یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در برزیل فاش کرد که دولت آمریکا سرمایه‌ای در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد تا تجهیزات شبکه 5G را از رقبای هوآوی بخرند. این سرمایه‌گذاری آمریکا در راستای تضعیف شرکت هوآوی در زمینه فناوری پیشرو 5G است.

فناوری 5G نسل آینده فناوری انتقال داده در بستر اینترنت و شبکه‌های موبایلی است که هوآوی یکی از شرکت‌های بزرگ توسعه‌دهند آن محسوب می‌شود.

این سرمایه‌گذاری دولت آمریکا با این هدف انجام شده است که شرکت هوآوی نتواند تجهیزات زیرساختی مناسب خود را از شرکت‌های کوچک‌تر خریداری کند. استراتژی شرکت هوآوی برای توسعه فناوری 5G اختراع چرخ از صفر نیست؛ بلکه این شرکت به کمک شکل‌دهی همکاری‌ با شرکت‌های کوچک در صدد توسعه این فناوری با سرعت بیشتری نسبت به سایر رقبا است. این اقدام آمریکا باعث شده است تا توسعه فناوری 5G با این استراتژی دچار مشکل شود.

آمریکایی‌ها معتقدند که توسعه فناوری 5G توسط هوآوی امری خطرناک است؛ زیرا بستر ارتباطی و اطلاعاتی که با این فناوری در دسترس هوآوی قرار می‌گیرد، آن‌ها را به جریان‌های اطلاعاتی مختلفی متصل می‌کند. همچنین در ماه‌های اخیر، حجمه‌های زیادی از سوی دولت آمریکا در خصوص جاسوسی شرکت هوآوی از اطلاعات محرمانه کاربران به این کمپانی وارد شده بود که بحث توسعه 5G را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

این در حالی است که بیش از ۲۰ سال از شروع فعالیت شرکت چینی هوآوی در برزیل می‌گذرد. این شرکت برای توسعه فناوری 5G با اپراتورهای محلی برزیل همکاری دارد. مهم ترین شرکای تجاری هوآوی در برزیل، تلفونیکا برزیل، تی‌آی‌ام، کلارو، او.‌آی‌.اس‌.آ هستند.

پیش از این نیز آمریکا با استراتژی‌های مختلفی شرکت هوآوی را تحت فشار قرار داده بود. یکی از بزرگ‌ترین این فشارها برای هوآوی، عدم دسترسی این کمپانی به زیر سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، پلی‌استور و... است. البته هوآوی برای حل این مشکل درحال توسعه سرویس موبایلی خود (HMS) است؛ اما فناوری 5G با جنگی که میان دولت چین و آمریکا بر سسر قدرت تجاری در گرفته است، تحت تاثیر نفوذ قدرت آمریکا قرار دارد و کار برای شرکت هوآوی بسیار دشوار شده است.

ارسال نظر