رقیب جدید تیک‌تاک؛ اسنپ چت ' Spotlight 'را راه‌اندازی کرد

رسانه کلیک - اسنپ‌چت بخش جدیدی برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه را با نام Spotlight در پلتفرم خود ایجاد کرده است که می‌تواند رقیب جدی برای TikTokبه حساب بیاید.

رقیب جدید تیک‌تاک؛ اسنپ چت ' Spotlight 'را راه‌اندازی کرد

TikTok اکنون بعد از Reels اینستاگرام رقیب دیگری برای رقابت پیدا کرده است، اسنپ‌چت در پلتفرم خود بخش جدیدی به نام Spotligh را راه‌اندازی کرده است و در این بخش فیلم‌های ساخته شده توسط کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

اگرچه این اولین بار نیست که اسنپ‌چت ویدیوهای کاربران را برجسته می‌کند، اما اولین بار است که آنها را به صورت برجسته و مجزا در برنامه نشان می‌دهد. و در صورتی که این برنامه به تنهایی انگیزه کافی برای ایجاد محتوای یک پلت فرم ویدیویی کوتاه را در کابران ایجاد نکند، اسنپ با وعده جایزه‌ی روزانه 1 میلیون دلار برای کاربرانی که محبوب‌ترین کلیپ‌ها را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند تلاش در جلب توجه کاربران دارد.

از بعضی جهات به نظر می رسد Spotlight شبیه TikTok و Reels اینستاگرام است. این پلتفرم دارای ویژگی پخش خودکار فیلم‌های عمودی است و شما می‌توانید به راحتی برای حرکت سریع بین کلیپ‌ها، صفحه را به بالا یا پایین بکشید. یک الگوریتم تعیین می‌کند که کدام کلیپ ها در صفحه اول برای شما ظاهر شوند، اما شما می‌توانید انتخاب کنید که محتواهای خاصی را ببینید.

اما Spotlight تفاوت‌هایی هم با رقبای خود دارد برای مثال ویدیوهای اشتراک‌گذاری شده در Spotlight ناشناس هستند مگر اینکه نمایه عمومی داشته باشید و یا این ویژگی اجازه نمی‌دهد تا شما نظرات یا تنظیم جدید را مانند TikTok ایجاد کنید. در واق ، بسیاری از ویدیو‌های اشتراک‌گذاری شده در Spotlight ناشناس خواهند بود. تا زمانی که اکانت شما نمایه عمومی نداشته باشد (اکثر کاربران Snapchat این ویژگی را ندارند) ، فیلم ها در Spotlight بدون نام و دسته ظاهر می‌شوند. اگر عادت دارید کاربران خاصی را دنبال کنید ، این کمبود زمینه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. اما همچنین می تواند فشاری را که در غیر این صورت ممکن است با ارسال به صورت عمومی مرتبط باشد را از بین ببرد.

برای کاربران، بزرگترین انگیزه احتمالاً وعده پرداخت جایزه خواهد بود. این شرکت به طور دقیق مبلغی را که هر کاربر می تواند انتظار داشته باشد به اشتراک نمی‌گذارد ، هرچند اظهار داشت که پرداخت‌ها براساس فرمولی انجام می شود و کاربر پاداش را براساس تعداد بازدیدهای ویدیو‌های اشتراک‌گذاری شده در Spotlight در یک روز مشخص دریافت می‌کند. در حال حاضر، این شرکت متعهد شده است که روزانه یک میلیون دلار تا پایان سال هزینه کند، هرچند اسنپ هنوز تاریخ پایان مشخصی تعیین نکرده است، بنابراین این توافق می تواند تا سال 2021 ادامه یابد. در نتیجه تصور اینکه پرداخت‌های مستقیم به یک ترتیب معمول‌تر برای تقسیم درآمد تبدیل شوند دشوار نیست.

آنچه کی ابهام دارد این است که چقدر درخواست و بازخورد برای این نوع مطالب در Snapchat وجود دارد و اینکه آیا این شرکت می‌تواند Spotlight را به یکی از رقبای قدر TikTok تبدیل کند یا نه. اگرچه اینستاگرام قبلاً با Reels توجه‌های زیادی را به خود اختصاص داده است، اما متاسفانه بسیاری از کاربران مستقیم فیلم های TikTok خود را در این پلتفرم کپی می‌کنند. حداقل این مسئله برای Spotlight مشکلی ایجاد نخواهد کرد: Snapchat اجازه بارگذاری فیلم ها با علامت های سفید را نمی‌دهد.

ارسال نظر