رنو 5 بازمی‌گردد؛ نسخه پروتوتایپ هاچبک خاطره انگیز فرانسوی معرفی شد

رسانه کلیک- رنو 5 یکی از محصولات خاطره انگیز و جذاب گروه خودروسازی رنو است که در دهه‌های گذشته مورد استقبال فراوان قرار گرفت. حالا شرکت فرانسوی رنو قصد دارد نمونه برقی این خودرو را به زودی روانه بازار کند.

رنو 5 بازمی‌گردد؛ نسخه پروتوتایپ هاچبک خاطره انگیز فرانسوی معرفی شد

شرکت رنو که در حال حاضر به دلیل کاهش فروش محصولات خود در نوعی بحران به سر می‌برد، طبق وعده‌های پیشین در روز ۱۴ ژانویه رسما از استراتژی جدید خود به نام رنولوشن رونمایی کرد.

در این راستا قرار است ضمن بازنگری در ساختار شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی رنو نیسان، بیش از هر چیز بر ساخت خودروهای الکتریکی تمرکز شود. از طرف دیگر برخی مدل‌های قدیمی نظیر هاچبک کوچک و خاطره انگیز رنو 5 در این راهبرد جایگاه ویژه دارند و قرار است نسخه‌های جدید آن با پیشرانه الکتریکی روانه بازار شود. نسخه پروتوتایپ یا پیش تولید این خودرو در مراسم چهاردهم ژانویه مورد رونمایی قرار گرفت.

رنو 5 بازمی‌گردد؛ نسخه پروتوتایپ هاچبک خاطره انگیز فرانسوی معرفی شد رنو 5 یک هاچبک کوچک از سگمنت B است که در سال ۱۹۷۲ روانه میدان شد و پس از حضور دو نسل از آن در بازار، طی سال ۱۹۹۶ میلادی جای خود را به رنو کلیو داد. نسخه پیش تولید رنو 5 توسط آقای گیلز ویدال، طراح پیشین پژو سیتروئن ترسیم شده است.

این خودرو شباهت فراوان به گونه‌ کلاسیک خود دارد و در واقع اصالتش را به نحوی مطلوب حفظ کرده است. البته در عین حال مدرنیته را هدف قرار داده و ظاهری نوین مطابق با الگوهای روز دنیا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، به نحوی که طراحی بیرونی خودرو با قوای فنی الکتریکی آن همخوانی فراوانی نشان می‌دهد.

رنو 5 بازمی‌گردد؛ نسخه پروتوتایپ هاچبک خاطره انگیز فرانسوی معرفی شد ظاهر کلی بدنه رنو 5 جدید همان ریشه‌های مدل‌های قدیمی را به خوبی نمایش می‌دهد و حتی دریچه هواکش روی درپوش موتور نیز برای آن در نظر گرفته شده که البته در اینجا به محل درگاه شارژ باتری تبدیل شده است.

این هاچبک جذاب به اضافه ۱۴ مدل دیگر، از جمله محصولات محصولاتی هستند که کمپانی رنو قصد دارد تا طی فرآیند رنولوشن آنها را تا سال ۲۰۲۵ به بازار بفرستد. از این ۱۴ مدل ۷ نسخه با موتور برقی و بقیه با پیشرانه‌های هیبریدی یا احتراقی در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. گفته می‌شود به احتمال زیاد رنو5 برقی در سال 2023 روانه بازار شود.

ارسال نظر